اطلاعیه سازمان حج و زیارت برای پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان اربعین
کد خبر: 4079335
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴

اطلاعیه سازمان حج و زیارت برای پیش‌ثبت‌نام‌کنندگان اربعین

سازمان حج و زیارت برای متقاضیان زیارت اربعین حسینی امسال که مرحله پیش‌ثبت‌ نام را با موفقیت گذرانده‌اند، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، کمیته ثبت‌نام و اعزام که به عنوان یکی از کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین حسینی فعال است، وظیفه نام‌نویسی و اعزام، امداد و راهنمایی گمشدگان و نظارت بر بیمه زائران را بر عهده‌ دارد که مسئولیت این کمیته بر عهده سازمان حج و زیارت است.

سازمان حج و زیارت نیز در این زمینه اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: متقاضیانی که در سامانه سماح پیش‌ثبت‌نام انجام داده‌اند، باید هرچه سریع‌تر برای تکمیل اطلاعات به این سامانه مراجعه کنند.

همچنین، آن دسته از متقاضیانی که در مرحله پیش‌ثبت‌نام زیارت اربعین حسینی در سامانه سماح شرکت کرده بودند، باید برای قطعی کردن ثبت نام خود، ضمن مراجعه مجدد به سامانه در صفحه اصلی از قسمت پیگیری وضعیت و ویرایش با وارد کردن کد ملی و شماره شناسنامه سرگروه وارد سامانه شده و با طی کردن فرایند ثبت‌نام و پرداخت حق بیمه ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

بدیهی است در صورت عدم تغییر وضعیت پیش‌ثبت نام به ثبت‌نام قطعی خدمات بیمه‌ای تعلق نمی‌گیرد. بنابر برآوردها امسال جمعیتی میلیونی از کشورمان برای ایام اربعین حسینی عازم عتبات عالیات می‌شوند.

یادآور می‌شود، ثبت‌نام در سامانه سماح و دریافت بیمه (با مبلغ 18 هزار تومان) برای تمامی متقاضیان الزامی است.

انتهای پیام
captcha