حمایت دانشگاه لرستان از چاپ کتاب و مقالات مرتبط با حجاب و عفاف
کد خبر: 4079647
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹

حمایت دانشگاه لرستان از چاپ کتاب و مقالات مرتبط با حجاب و عفاف

مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان از آمادگی معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان برای حمایت از راهکارهای پژوهشی همچون افزایش پایان‌نامه‌های تقاضامحور علوم انسانی و چاپ کتاب و مقالات علمی با موضوع حجاب و عفاف، خبر داد.

کمیته حجاب و عفاف دانشگاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در نشست کمیته حجاب و عفاف دانشگاه لرستان که شنبه، 29 مرداد در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه دشمن از طریق جنگ نرم به دنبال متزلزل کردن اعتقادات مذهبی مردم به‌ویژه اعتقادات دینی و مذهبی نسل جوان است، گفت: ما باید مؤلفه‌های قدرت نرم را در جامعه به‌ویژه در سطح نسل جوان و دانشجو تقویت کنیم تا بتوان در جنگ نرم، در برابر دشمن به پیروزی نهایی رسید.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت تشکل‌ها، انجمن‌ها و کانون‌های دانشجوی نیز در مهندسی فرهنگی و تقویت قدرت نرم، از معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان خواست که با رویکرد برنامه‌محوری، برای تقویت و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، برنامه‌های راهبردی، تعریف و عملیاتی کند.

نظری ادامه داد: اساتید، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان، سه رکن اصلی نهاد دانشگاه هستند و از این رکن بایستی با همکاری همدیگر برای ترویج هرچه کیفی‌تر فرهنگ حجاب و عفاف در سطح محیط‌های دانشگاهی، استفاده شود.

اربعین؛ یکی از مؤلفه‌های قدرت نرم

حجت‌الاسلام حبیب حاتمی‎کن‌کبود، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، نیز در این نشست آیین‌هایی باشکوه همچون اربعین را یکی از ظرفیت‌های مهم ذیل قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی به اهمیت نقش اساتید دانشگاه‌ها در ترویج هرچه بهتر و اثرگذارتر آموزه‌های دینی و فرهنگ حجاب و عفاف در سطح دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: باید در زمینه فرهنگ حجاب و عفاف، اقدامات فرهنگی، تبلیغی و اقناعی، تقویت شوند.

حجت‌الاسلام عابدین درویش‌پور، سرپرست دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان نیز در این نشست گفت: لازم است از ظرفیت گروه‌های مختلف آموزشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی برای ارتقای شاخص‌های حجاب و عفاف، بهره‌گیری شود.

در بخشی از این نشست، محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و سایر مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، یک گزارش از مجموع اقدامات انجام شده برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف بیان کردند.

لازم به ذکر است، این نشست با این رویکرد برگزار شد که در آستانه شروع سال‌تحصیلی جدید، اقدامات فرهنگی، مذهبی، تبلیغی و اجتماعی در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف، تقویت شده و ارتقا یابند. همچنین در روش‌های اجرای برنامه‌ها، از مشارکت دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی، بهره‌گیری شود.

چرایی بدحجابی از نگاه دانشجویان

نمایندگان تشکل‌های دانشجویی همچون بسیج دانشجویی دانشگاه لرستان و شورای صنفی دانشجویان دانشگاه لرستان نیز در این نشست حضور داشتند و نقطه‌نظرات خود در رابطه با راهکارهای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف را بیان کردند. از جمله اینکه باید رویکردهای افکارسنجی دانشجویی تقویت شده و در مورد بدحجابی، به چرایی این پدیده از نگاه دانشجویان نیز پرداخته شود.

در این نشست تأکید شد که جلسات کمیته حجاب و عفاف دانشگاه لرستان به‌ صورت منظم و براساس برنامه‌محوری و سنجش میزان اثربخشی برنامه‌های اجرا شده، برگزار شوند. 

حسین حاتمی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه لرستان نیز که به نمایندگی از معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه در این نشست شرکت کرده بود اعلام آمادگی کرد که معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان مرتبط با حوزه‌ اختیارات خویش، از راهکارهای پژوهشی همچون افزایش پایان‌نامه‌های تقاضامحور علوم انسانی و چاپ کتاب و مقالات علمی با موضوع حجاب و عفاف، حمایت خواهد کرد.

سایر اعضای حاضر در نشست نیز نقطه‌نظرات خود در مسیر ترویج فرهنگ حجاب و عفاف را بیان کردند.

انتهای پیام
captcha