هشتمین جشنواره شعر دفاع مقدس اصفهان برگزار می‌شود
کد خبر: 4080163
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹

هشتمین جشنواره شعر دفاع مقدس اصفهان برگزار می‌شود

شهرستان کاشان در آبان‌ماه سال جاری، میزبان هشتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان اصفهان با عنوان همیشه‌های هنوز خواهد بود.

جشنواره شعر دفاع مقدس استان اصفهان

یوسف علایی، مدیر دفتر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان اظهار کرد: هشتمین جشنواره شعر دفاع مقدس استان با عنوان «همیشه‌های هنوز»، آبان‌ماه سال جاری به میزبانی شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش عمومی شعر دفاع مقدس، دفاع مقدس و شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی(کشورهای محور مقاومت)، شعر دفاع مقدس با بهره‌گیری از مضامین عاشورایی، شعر دفاع مقدس و نقش آن در جهاد تبیین، شعر دفاع مقدس و جنگ نرم، شعر دفاع مقدس و کودک و نوجوان و شعر دفاع مقدس و نقش زنان، از جمله محورهای این جشنواره است.

مدیر دفتر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان اضافه کرد: جشنواره همیشه‌های هنوز در دو بخش ویژه با عناوین 25 آبان، روز حماسه و ایثار مردم اصفهان و نقش صنعت و صنعتگر در دفاع مقدس نیز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اشعار در همه قالب‌ها پذیرفته می‌شوند و هر شاعر می‌تواند حداکثر سه اثر در هر بخش را تا 31 شهریورماه از طریق شبکه‌های اجتماعی به دبیرخانه جشنواره به سرشماره 09366273125 ارسال کند. آثاری که پس از تاریخ یاد شده ارسال شوند، در جشنواره‌های دیگر شرکت داده شده یا در کتابی به چاپ رسیده باشند، از جشنواره حذف می‌شوند.

علایی تأکید کرد: امسال با هدف تمرکززدایی از اصفهان، استفاده از ظرفیت شهرستان‌ها و جاری کردن جریان شعر دفاع مقدس در کل استان، دبیرخانه جشنواره در شهرستان کاشان مستقر شده است.

وی با بیان اینکه برگزیدگان این جشنواره در بیست‌وچهارمین کنگره شعر دفاع مقدس که دبیرخانه آن در فارس فعال است، شرکت داده می‌شوند، گفت: به برگزیدگان در مرحله استانی، علاوه بر اعطای لوح تقدیر و تندیس جشنواره، مبلغ بیست میلیون ریال نیز اهدا می‌شود و اشعار در کتاب «همیشه‌های هنوز 8» به چاپ می‌رسند.

یادآور می‌شود، هشتمین جشنواره شعر دفاع مقدس اصفهان با همکاری شرکت ذوب آهن، فرهنگسرای پایداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کاشان برگزار می‌شود.

پریسا عابدی

انتهای پیام
captcha