۸۵ هزار خوزستانی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند
کد خبر: 4081090
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲

۸۵ هزار خوزستانی در سامانه سماح ثبت‌نام کردند

رئیس سازمان حج و زیارت خوزستان با اعلام خبر ثبت‌نام ۸۵ هزار خوزستانی در سامانه سماح گفت: تاکنون بالغ بر 540 هزار نفر از سراسر کشور، مرزهای شلمچه و چذابه را برای تردد انتخاب کرده‌اند.

امین یاقوتامین یاقوت، رئیس سازمان حج و زیارت خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره اعزام‌های گروهی سفر اربعین گفت: در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و 900 هزار نفر از کل کشور در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند. انتظار ما بیش از این تعداد است، به دلیل اینکه مردم حتما باید گذرنامه داشته باشند که بتوانند ثبت‌نام کنند، در صورتی که صدور برگه تردد و تمدید گذرنامه از سوی نیروی انتظامی و فراجا انجام شود، ثبت‌نام‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: تاکنون بالغ بر 540 هزار نفر از سراسر کشور، مرزهای شلمچه و چذابه را برای تردد انتخاب کرده‌اند. 85 هزار خوزستانی در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌ و از این تعداد، 35 هزار نفر ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌اند.

یاقوت گفت: زائرانی که قصد تشرف به عتبات را دارند حتماً نسبت به قطعی کردن ثبت‌نام و پرداخت بیمه خود اقدام کنند. 

رئیس سازمان حج و زیارت با تصریح به اینکه مردم به هیچ عنوان نمی‌توانند با کارت ملی از مرزها عبور کنند، گفت: فقط گذرنامه معتبر‏، برگ تردد و گذرنامه‌های تاریخ گذشته که توسط نیروی انتظامی مُهر شده‌اند، شرط عبور از مرزها است. غیر از این مدارک در دو کشور ایران و عراق پذیرفته نیست. گذرنامه‌های تاریخ گذشته باید در دفاتر گذر نیروی انتظامی مُهر شود. 

وی ادامه داد: در ایام اربعین هتل‌های عراقی قیمت‌های بسیار بالایی اعلام می‌کنند. زائران معمولا از مواکب استفاده می‌کنند. مردم از سرویس‌های حمل و نقل عمومی مطمئن استفاده کنند. تأکید می‌کنیم که زائران ثبت‌نام و تشرف خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

رئیس سازمان حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه در کل کشور‏، 6 مرز وجود دارد که 4 مرز آمادگی لازم برای تردد زائران را دارند، گفت: مرز شلمچه چذابه‏، مهران و خسروی مهیای خروج زائران هستند و موکب‌ها نیز در حال آماده‌سازی برای ارائه خدمت به زائران هستند.

انتهای پیام
captcha