دادستان سلماس معرفی شد
کد خبر: 4081809
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷

دادستان سلماس معرفی شد

طی مراسمی ولی خداکرمی ، به‌ عنوان دادستان جدید سلماس معرفی شد.

ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی 7 شهریور در آیین تکریم و معارفه دادستان سلماس اظهار کرد: فلسفه برگزاری مراسمات معارفه، معرفی یک خدمتگزار و سرباز در یک سنگر خدمت و تقدیر از زحمات خدمتگزار دیگر است.

وی افزود: عمر دولت شهید رجایی ۲۸ روز بود یعنی کمتر از یک ماه ولی تأثیرگذاری این دوره خدمت برای همه آموزند است و این فرهنگ خدمت به مردم الگویی برای تمامی مدیران و کارگزاران نظام مقدس اسلامی حسوب می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی بیان کرد: دادستانی یکی از سنگرهای مهمی که می‌تواند در عرصه خدمت‌رسانی به مردم بسیار موثر باشد و به عنوان مدعی‌العموم با ورودهای به موقع و پشتیبانی قضایی از نیروهای عمل کننده، حفاظت و صیانت از حقوق عامه و بیت‌المال، نظارت بر حسن اجرای قوانین و برخورد با ترک فعل‌ها و حمایت از تولیدکنندگان و اشتغال‌آفرینان و سایر حوزه‌ها نقش‌آفرینی می‌کند.

وی ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هر سه قوه در زیر سایه رهبری داهیانه ولایت‌فقیه با هماهنگی و انسجام و اتحاد امور را پیش می‌برند و امروزه این همدلی در سطح سران سه قوه و مدیران استانی و شهرستانی بیش تر از پیش نمایان است و باید قدر این نعمت را با خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم دانست.

عتباتی بیان کرد: مردم، مدیران و مسئولان باید به دستگاه قضایی کمک کنند و با اجرای وظایف قانونی خود اجازه بروز تخلفات و جرایم را ندهند و رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی و آموزشی تلاش کنند تا اطلاعات حداقلی حقوقی مردم را بالا ببرند تا آن‌ها در تعاملات خود دچار مشکل نشوند.

وی گفت: امروز ابرچالش دستگاه قضایی ورود سیل آسای پرونده است که موضوعات بیشتر این پرونده‌ها کم اهمیت هستند و با فرهنگ‌سازی و آموزش‌های رفتاری و اجتماعی از ورود آن‌ها جلوگیری می‌شود و لازمه این امر آن است که همه پای کار بیایند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: با تقویت واحد‌های مددکاری کلانتری‌ها و ارائه خدمات مشاوره خانواده اداره بهزیستی در این واحدها و شوراهای حل‌اختلاف و استفاده از ظرفیت روحانیون، ائمه جمعه و جماعت و ریش سفیدان و متنفذین می‌توان فرهنگ سازش را در جامعه بسط داد.

در پایان از تلاش‌های ناصر عباسی، دادستان سابق حوزه قضایی سلماس تقدیر و ولی خداکرمی به عنوان دادستان جدید سلماس معرفی شد.

انتهای پیام
captcha