رهایی زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان
کد خبر: 4082182
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶

رهایی زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از آزادی یک نفر از زندانیان محکوم به قصاص با اجرای پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» در بندرعباس خبر داد.

رهایی محکوم به قصاص از اعدام

به گزارش ایکنا از هرمزگان، مجتبی قهرمانی، رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان، امروز، 9 شهریور با اعلام رهایی زندانی محکوم به قصاص با اجرای پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» اظهار کرد: با توجه به تأکیدات رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم اقدام به منظور اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی به‌ویژه پرونده‌های قصاص نفس، پرونده‌ای با موضوع قتل عمد به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد.

وی افزود: با آغاز به کار پویش سراسری «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» از سوی ستاد ملی صبر به‌مناسبت ماه محرم و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، صلح‌یاران هسته‌های جهادی شورای حل اختلاف ویژه زندان مرکزی بندرعباس پس از برگزاری جلسات متعدد میان طرفین پرونده موفق به فراهم کردن زمینه بخشش از سوی اولیای دم و رهایی این زندانی از مجازات قصاص نفس شدند.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان در ادامه از عموم مردم دعوت کرد با پیوستن به «پویش به عشق حسین(ع) می‌بخشم» در جهت تحقق بخشش، رضایت و صلح گام بردارند.

قهرمانی همچنين به شاکیان پرونده‌های قضایی پیشنهاد کرد در مواردی که شرایط ارتکاب جرم و شرایط اجتماعی موضوع اجازه می‌دهد، ضمن اقدام در جهت صلح و سازش، لذت عفو و بخشش را جايگزين انتقام كنند و با بزرگواری و گذشت راه و رسم درست زندگی كردن را به افراد خطاكار بياموزند.

وی با اشاره به آثار و برکات زیاد سازش و بخشش تصریح کرد: نخستین اثر مصالحه و بخشش به ذی‌حق بازمی‌گردد. ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات‌البین از شاخص‌ترین توصیه‌ها و آموزه‌های دینی است و اگر روحیه گذشت و برادری مبنای عمل آحاد مردم قرار گیرد قطعاً موجب ارتقای امنیت روانی و نهادینه شدن اخلاق و معنویت در سطح جامعه خواهد شد.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان بیان کرد: در موارد متعدد و در پرونده‌های زیادی که به گذشت منجر شده‌اند شاهد رضایتمندی و خرسندی افراد ذی‌حق و ارتقای جایگاه معنوی و اخلاقی آن‌ها بوده‌ایم.

قهرمانی در پایان با اشاره به تأکید و نگاه ویژه رئیس قوه قضائیه در خصوص ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، از عموم مردم خواست تا در کنار دادگستری، شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر استان هرمزگان به‌منظور ترویج و توسعه این فرهنگ اسلامی در سطح جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

انتهای پیام
captcha