اقدامات سلبی برای حل مشکلات عفاف و حجاب جامعه پاسخگو نیست
کد خبر: 4082212
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶

اقدامات سلبی برای حل مشکلات عفاف و حجاب جامعه پاسخگو نیست

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: اقدامات سلبی برای حل مشکلات عفاف و حجاب جامعه پاسخگو نیست، اقدامات فرهنگی باید از خانواده‌ها آغاز شود.

رفتینگ سامان

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط عمومی استانداری، محسن حسین‌میرزایی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، امروز، ۹ شهریورماه در جلسه قرارگاه حجاب و عفاف چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باشگاه‌های رفتینگ در شهرستان سامان ساماندهی شوند، اظهار کرد: فرجه‌ای برای ساماندهی این باشگاه‌ها تعیین می‌شود، اگر این کار انجام نشد، فعالیت تمامی باشگاه‌ها متوقف خواهد شد.

حسین‌میرزایی افزود: ساماندهی باشگاه‌های رفتینگ باید در شهرستان سامان انجام شود، این باشگاه‌ها هزینه‌های گزاف از گردشگران دریافت می‌کنند، اما متولی خاصی ندارند، نباید اجازه دهیم که با هنجارشکنی فرهنگ ناب بومی استان دچار خدشه شود.  

وی با بیان اینکه متولی باشگاه‌های قایقرانی، اداره‌کل ورزش و جوانان است، گفت: باید از فعالیت باشگاه‌های غیرمجاز در گام اول جلوگیری شود، برگزاری دوره‌های آموزشی برای باشگاه‌های رفتینگ ضروری است.

حسین‌میرزایی تصریح کرد: در شهرستان‌هایی که رودخانه وجود دارد، فرمانداری‌ها متولی نظارت بر فعالیت باشگاه‌های رفتینگ هستند، برای جبران کمبود نیروی نظارتی، می‌توان با انعقاد قرارداد با نیروی انتظامی از ظرفیت این مجموعه استفاده کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به تدوین سند عفاف و حجاب توسط آموزش و پرورش، تأکید کرد: دستگاه‌های متولی باید نظرات خود را در خصوص اجرای این سند ارائه دهند و سپس برای اجرا ابلاغ شود، با اجرای این سند شاهد بهبود وضعیت عفاف و حجاب در مجموعه آموزش و پرورش خواهیم بود.

وی تأكید کرد: اقدامات سلبی برای حل مشکلات عفاف و حجاب جامعه پاسخگو نیست، اقدامات فرهنگی باید از خانواده‌ها آغاز شود.  

فعالیت غیرمجاز باشگاه‌های رفتینگ

در ادامه این جلسه، شهرام خواجوی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای ساماندهی باشگاه‌های رفتینگ در سامان باید دستورالعمل تدوین شود، اظهار کرد: دستگاه‌های متولی باید به وظایف خود عمل کنند.

خواجوی با تأکید بر اینکه سند جامع گردشگری چهارمحال و بختیاری باید تا پایان سال توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به نتیجه برسد، تأکید کرد: این سند در سازماندهی گردشگری استان مؤثر است.

خواجوی با بیان اینکه تنها ۹ باشگاه رفتینگ در چهارمحال و بختیاری مجوز فعالیت دارند، گفت: اما در حال حاضر بیش از ۶۰ باشگاه رفتینگ در حال فعالیت هستند، باید جلوی فعالیت باشگاه‌های غیرمجاز گرفته شود.

انتهای پیام
captcha