سرمایه‌های اجتماعی به مسیر کارآمدی نظام سوق داده شوند
کد خبر: 4082395
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹

سرمایه‌های اجتماعی به مسیر کارآمدی نظام سوق داده شوند

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: سرمایه‌های اجتماعی و نخبگان باید به مسیر کارآمدی نظام سوق داده شوند تا برنامه دشمن در ایجاد بی‌اعتمادی و ناامیدی در بین مردم ناکام ماند.

غلامعلی دهشیری، دادگستری یزدبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، امروز، 10 شهریورماه در دیدار حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه با قضات و کارکنان دادگستری استان اظهار کرد: استان یزد جزو چهار استان صنعتی و دومین استان معدنی کشور محسوب می‌شود و دانش‌آموزان این استان توانسته‌اند در بیست سال متوالی صدرنشین قبولی کنکور سراسری باشند.

وی ادامه داد: حضور بی‌رویه اتباع بیگانه و تردد باندهای قاچاق مواد مخدر تأثیر بسزایی در جرائم مواد مخدر، قتل، آدم ربایی و ... دارد و این استان از این امر مستثنی نیست.

دهشیری افزود: اقدامات با رویکرد تکریم ارباب رجوع، ترویج فرهنگ صلح و سازش، کاهش اطاله دادرسی، جوان‌گرایی، شایسته‌سالاری و ... بر اساس سند تحول اجرایی خواهد شد و امیدواریم خدمت‌گزار صادقی برای مردم باشیم.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: استان یزد در سال‌های اخیر با وجود همه مشکلات و مسائلی که مردم در سطح کشور با آن مواجه هستند، هیچ‌گاه شاهد چالش ساختارشکنی نبوده و در سایه حمایت استاندار و بصیرت و همراهی مردم گام برداشته است.

وی با اشاره به بحث فرهنگ عمومی بیان کرد: توسعه صنعتی و اقتصادی گاهی ناخواسته به فرهنگ یک جامعه آسیب می‌رساند و دستگاه قضا خود را در حفظ اصالت‌های فرهنگی و ارزش‌های ایرانی و اسلامی مقید به نقش‌آفرینی می‌بیند و لذا اگر در کنار توسعه اقتصادی از توجه به فرهنگ‌های اصیل ایرانی بومی غفلت شود، بازنده این میدان خواهیم بود و خوشبختانه مردم استان یزد در بسیاری از حوزه‌ها سرافراز بوده و هستند.

دهشیری با اشاره به فعالیت سایت حامی تولید از ثبت 600 مورد درخواست در این سایت خبر داد که در این زمینه چندین هزار شغل ایجاد و یا تثبیت شده است.

انتهای پیام
captcha