امر به معروف و نهی از منکر به جایگاهی ویژه نیاز دارد
کد خبر: 4082449
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵

امر به معروف و نهی از منکر به جایگاهی ویژه نیاز دارد

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه متأسفانه از امر به معروف و نهی از منکر غفلت شده است گفت: رسیدگی به این موضوع به جایگاهی نیاز دارد و این جایگاه را قرآن معین و قانون اساسی به آن اشاره کرده است.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 10 شهریورماه در دیدار مردمی حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: برخی برنامه‌ها و امور در کشور متولی ندارد که از جمله می‌توان به مسئله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و رسیدگی به آن به جایگاهی نیاز دارد و این جایگاه را قرآن معین و قانون اساسی به آن اشاره کرده است و امام راحل نیز به آن تأکید داشتند اما متأسفانه از آن غفلت شده است.

وی ادامه داد: این موضوع در شرایط امروز جامعه حائز اهمیت است و با توجه به اینکه پایه و اساس حکومت در امر قضا است، دستگاه قضایی باید برای این موضوع چاره‌اندیشی کند.

ناصری با اشاره به اینکه تشکیلات قضایی یک حکومت است و پایه و ریشه حاکمیت تشکیلات قضایی است گفت: در حکومت اسلامی باید همه حرکت‌ها بر اساس مبانی شرع بوده و دستورات قضایی اسلام بر آن وارد باشد و بانیان این اقدام دستگاه قضا هستند، بنابراین قضا باید در همه فعالیت‌های اساسی حضور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تشکیلات قضا باید در این زمینه به صورت کارشناسی فعالیت کند بیان کرد: دستگاه قضا باید مسائل را بررسی کند و مواردی که در جامعه اتفاق می‌افتد به حرکت دستگاه قضا بر می‌گردد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه در زمینه خودکفایی باید جدی‌تر وارد شویم گفت: خودکفایی در خوراک دام از آن جمله موارد است که باید ظرف سال‌های آینده انجام شود و بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

وی با اشاره به مسئله تورم نیز گفت: آنچه تورم را حل می‌کند که کمتر به آن توجه می‌شود،سودهای زیادی است که برخی از واردکنندگان و یا صادرکنندگان به دنبال آن هستند و اگر حکومت و تشکیلات قضا برای تولیدکننده، صادر کننده واردکننده حدی مشخص کند شاهد این تورم نخواهیم بود.

وی دغدغه اصلی یزد را مسئله آب دانست و گفت: در این زمینه باید فکر اساسی اندیشیده شود و مسئولان با تعامل دیگر استان‌ها نسبت به حل مشکلات در این زمینه اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha