پیش‌بینی تشرف ۴۰ هزار زائر از خراسان‌جنوبی به عتبات عالیات
کد خبر: 4082570
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷

پیش‌بینی تشرف ۴۰ هزار زائر از خراسان‌جنوبی به عتبات عالیات

مدیر حج و زیارت خراسان‌‌جنوبی با اشاره به پیش‌بینی تشرف ۴۰ هزار نفر از خراسان‌جنوبی به عتبات عالیات، گفت: درخواست می‌کنیم زائران مدیریت سفر داشته و ظرف مدت حداقل یک هفته سفر خود را به اتمام برسانند.

ابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبیابوالفضل نوفرستی، مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: سامانه سماح اکنون نیز برای ثبت‌نام زائران باز بوده و افراد می‌توانند ثبت‌نام خود را قطعی کنند.

وی با بیان اینکه در دست داشتن پرینت مشخصات ثبت شده در سامانه سماح هنگام عبور از مرز الزامی است، تصریح کرد: افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند با واریز هزینه بیمه و خدمات بهداشتی درمانی، ثبت نام خود را قطعی کنند؛ از زائران می‌خواهیم بدون بیمه سفر را آغاز نکنند‌.

نوفرستی ادامه داد: در دست داشتن پول لازم و گذرنامه معتبر یا برگه مجوز یکبار ورود به کشور عراق از مواردی است که باید حتما زائران بدان توجه کنند و سعی کنند سفر خود را بدون این نکات آغاز نکنند.

مدیر حج و زیارت خراسان‌‌جنوبی با اشاره به پیش‌بینی تشرف ۴۰ هزار نفر از خراسان‌جنوبی به عتبات عالیات، بیان کرد: شعار اربعین سال جاری «نجات اهل عالم با حسین(ع) است»؛ برگرفته از حدیث پیامبر(ص) انتخاب شده است.

نوفرستی با بیان اینکه ۱۳ هزار نفر از خراسان‌جنوبی با اتوبوس، ۵۰۰ نفر از طریق هوایی و ۴۰۰ نفر با قطار و بقیه افراد با وسیله شخصی عازم عزاداری در کربلا هستند، بیان کرد: درخواست می‌کنیم زائران مدیریت سفر داشته و ظرف مدت حداقل یک هفته سفر خود را به اتمام برسانند.

مدیر حج و زیارت خراسان‌جنوبی با بیان اینکه با اعلام اداره کل راهداری استان ۲۶۰ دستگاه اتوبوس آماده هستند که اگر نیاز باشد افزایش خواهد یافت، یادآور شد: دشمن‌شناسی در این روزها و افزایش بصیرت برای شناخت دشمنان پیدا و پنهان یک نیاز مهم و از ضروریات آغاز راه جهانی اربعین است که باید مردم و زائران به آن توجه کنند.

انتهای پیام
captcha