بررسی وضعیت و راهکارهای توسعه‌ای مؤسسات قرآنی استان‌ها
کد خبر: 4082612
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶

بررسی وضعیت و راهکارهای توسعه‌ای مؤسسات قرآنی استان‌ها

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور از انجام سفرهای استانی در دوره هیئت مدیره جدید این اتحادیه به منظور بررسی وضعیت و راهکارهای توسعه‌ای مؤسسات قرآنی استان‌ها خبر داد.

دیدار مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور با خانواده شهید اسلامیبه گزارش ایکنا از فارس، در پی به شهادت رسیدن محمد اسلامی، فرزند محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی فارس، محمد انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی کشور سفری یک روزه به استان فارس و شیراز کرد و با خانواده این شهید بزرگوار دیدار و گفت‌وگو کرد.

این سفر که از صبح روز پنج‌شنبه، 10 شهریورماه آغاز شد تا شامگاه این روز ادامه داشت که در آن انجم شعاع علاوه بر دیدار با خانواده شهید اسلامی، به صورت سرزده نیز از چند مؤسسه قرآنی شیراز بازدید کرد.

محمد انجم شعاع، مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی کشور در حاشیه این سفر در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: امسال سومین سال اتحادیه کشوری است لذا برابر نظر اعضای هیئت مدیره، سفرهای استانی آغاز شده است که هدف اصلی این سفرها، تثبیت ستاد اتحادیه‌های استانی و متناظر اتحادیه کشوری است.

وی افزود: سفر امروز من برای تکریم شهید محمد اسلامی، فرزند محمدحسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه فارس انجام شده است چرا که اسلامی نه تنها در استان فارس نقش اثربخشی در توسعه فعالیت‌های قرآنی دارند بلکه یکی از اعضای فعال و ویژه و پربرکت هیئت مدیره کشوری هستند.

انجم شعاع ادامه داد: تمام اعضای هیئت مدیره اتحادیه کشوری به خصوص طلایی، علاقه‌مند به این سفر بودند اما من به نیابت از اعضای هیئت مدیره و 3 هزار موسسه قرآنی کشور برای عرض تبریک و تسلیت شهادت محمد اسلامی، خدمت خانواده این شهید بزرگوار رسیدم.

وی با تأکید بر اینکه باب شهادت همچنان باز است و شهدا هر از گاهی با عروج خودشان برای بیمه کردن این مرز و بوم در گوشه‌ای از کشور جان خود را فدا می‌کنند، گفت: در مقطعی از تاریخ هم اصحاب امام حسین(ع) خودشان را فدای دین کردند تا دین پایدار بماند بنابراین تکریم شهدا وظیفه همه ماست. اینکه یکی از اعضای هیئت مدیره تاج افتخار پدر شهید بودن نصیبش شده است، چراغی برای نسل آینده است.

مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور اظهار کرد: در سفرهای دوره جدید هیئت مدیره اتحادیه کشوری دیدار با مسئولان ارشد هر استان برنامه‌ریزی شده است که تا مروری بر وضعیت فعلی مؤسسات استان‌ها داشته و راهکارهای ارتقای مؤسسات و توسعه فعالیت‌های آن‌ها در میان اقشار مختلف بررسی شود.

وی در عین حال این نکته را یادآور شد که سفر اکنون به شیراز به منظور دیدار با خانواده شهید اسلامی بوده است اما از چند مؤسسه هم به صورت سرزده بازدید کرده و با قرآن‌آموزان و اساتید آن‌ها گفت‌وگو انجام شده است ولی به یاری خدا بعد از سفر به استان‌های مرزی، دوباره به فارس سفر خواهیم کرد که قطعاً آن سفر باید دستاوردهایی داشته باشد.

انتهای پیام
captcha