ثبت‌نام بیش از ۱۹ هزار زائر حسینی چهارمحال‌وبختیاری در سامانه «سماح»
کد خبر: 4082770
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

ثبت‌نام بیش از ۱۹ هزار زائر حسینی چهارمحال‌وبختیاری در سامانه «سماح»

مدیرکل حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه تاکنون ۱۹ هزار و ۶۴۳ نفر در قالب ۱۲ هزار و ۸۰۸ گروه از استان در سامانه «سماح» ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: جهت جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت بلیط، سامانه سماح تأییدیه به زائران برای خرید بلیط‌های سفر اربعین ارائه می‌دهد.

پیاده روی اربعین

یوسف آقابزرگی، مدیرکل حج و زیارت چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه تاکنون 19 هزار و 643 نفر در قالب 12 هزار و 808 گروه از استان در سامانه «سماح» ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، تشرف به زیارت اربعین حسینی منوط به ثبت‌نام در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir است که ثبت‌نام در این سامانه تا حداقل سه روز قبل از روز اربعین ادامه دارد.

وی با ذکر اینکه در سامانه سماح امکان بیمه شدن زائران نیز تعبیه شده است، ادامه داد: افراد پس از ثبت‌نام می‌توانند از بخش ویرایش وارد قسمت بیمه این سامانه شوند و با پرداخت 180 هزار ریال خود را بیمه کنند که این بیمه 48 ساعت قبل و بعد از عزیمت به عراق و بازگشت به کشور، اعتبار دارد.

آقابزرگی بیان کرد: تزریق دو دز واکسن از شرایط اصلی اعزام زائران است و در صورتی که شش ماه از تزریق دز دوم گذشته باشد، زائر باید دز یادآور را نیز پیش از اعزام دریافت کند. برای حضور افراد بالای 60 سال و نیز افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای قلبی، مغزی، کلیه‌ای و غیره محدودیت‌هایی اعمال شده است.

مدیرکل حج و زیارت استان با تصریح اینکه زائران استان ما از مرز شلمچه وارد خاک عراق می‌شوند، بیان کرد: زیرساخت‌های ستاد اربعین استان در این مرز مهیاست و هم‌استانی‌ها از این مرز اعزام می‌شوند و باز می‌گردند، البته این موضوع محدودیتی برای زوار استان جهت عبور از دیگر مرزها ایجاد نمی‌کند. امسال زائران حسینی ایران از شش مرز شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، تمرچین و باشماق وارد خاک عراق می‌شوند.

آقابزرگی با اشاره به تفاهم‌نامه سازمان حج و زیارت با مجموعه راهداری، گفت: بر این اساس، جهت جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت بلیط، سامانه سماح تأییدیه‌ به زائران جهت خرید بلیط‌های سفر اربعین ارائه می‌دهد؛ در خصوص اعزام‌های گروهی نیز، سرگروه باید نامه تأییدیه جهت خرید بلیط را از دفاتر مجاز حج و زیارت دریافت کنند.

مدیرکل حج و زیارت استان گفت: از ستاد اربعین استان انتظار می‌رود که منسجم‌تر به فعالیت بپردازد و هر کمیته وظایف و حوزه کار خود را به‌ویژه در رسانه ملی برای مردم تبیین کند و آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به خوبی انجام گیرد.

انتهای پیام
captcha