45 درصد البرزی‌ها دز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند
کد خبر: 4082823
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶

45 درصد البرزی‌ها دز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز گفت: متأسفانه علی‌رغم توصیه‌های صورت گرفته فقط ۴۵ درصد واجدین شرایط استان دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

دز سوم واکسن کرونا

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اورژانس البرز، احمد مهدوی، رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز با اشاره به آخرین رنگ‌بندی کرونایی این استان اظهار کرد: طبق آخرین آمار ارائه شده و با توجه به کاهش آمار بستری، فوتی و مراجعین سرپایی البرز، از دیروز، ۱۱ شهریور رنگ همه شهرهای استان به زرد تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه در مقایسه با هفته‌های قبل، تعداد مراجعین سرپایی روزانه استان به مراکز درمانی استان به نصف یعنی از ۱۲۰۰ نفر به ۶۰۰ نفر رسیده است، ادامه داد: با این اوصاف می‌توان به ادامه شیب نزولی ابتلا به بیماری طی دو هفته آینده امیدوار باشیم.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی البرز اضافه کرد: البته مردم نباید در این شرایط سهل‌انگاری کنند و نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن بی‌تفاوت باشند چون هنوز هم آمارها به نسبت بالاست و با کنترل کامل بیماری فاصله زیادی داریم.

مهدوی با بیان اینکه البرزی‌ها در تزریق دز یادآور همکاری چندانی ندارند، گفت: متأسفانه علی‌رغم توصیه‌های صورت گرفته فقط ۴۵ درصد واجدین شرایط استان دز سوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ویروس مدام جهش پیدا می‌کند، مهمترین راه بالا بردن ایمنی بدن تزریق واکسن است به همین دلیل سهل‌انگاری در این خصوص به هیچ وجه پذیرفته نیست. مردم باید بپذیرند برای مصون‌ ماندن از پیک‌های بعدی کرونا بهترین کار تزریق دز یادآور است.

انتهای پیام
captcha