زائران اربعین ارز را از مراکز معتبر تهیه کنند
کد خبر: 4082888
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
جانشین ستاد اربعین خراسان رضوی:

زائران اربعین ارز را از مراکز معتبر تهیه کنند

معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: مجموعه تمهیداتی که در ستاد اربعین دیده می‌شود به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است تا سفری ارزان برای زائران فراهم شود. در همین راستا ما از زائران تقاضا داریم از مراکز معتبر مانند بانک‌ها و صرافی‌ها برای تهیه ارز اقدام کنند.

حجت‌السلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری و جانشین ستاد اربعین خراسان رضوی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌السلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد، معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری و جانشین ستاد اربعین خراسان رضوی، امروز 12 شهریورماه، در نشست خبری ستاد اربعین خراسان رضوی، در محل استانداری خراسان رضوی، اظهار کرد: اربعین امسال به دلیل شرایط مختلف و کنترل بیماری کرونا متفا‌وت است، اکنون پس از 2 سال که محدودیت‌های کرونایی برطرف شده است، به برکت فراگیر شدن واکسیناسیون، الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عادی شدن تعاملات و ارتباطات اجتماعی از جمله سفرها و توافقی که بین ایران و عراق صورت گرفت، برای حضور 5 میلیون زائر ایرانی در پیاده‌روی اربعین، به‌عنوان بزرگ‌ترین کنگره بین‌المللی شیعی برنامه‌ریزی‌هایی انجام شد.

وی ادامه داد: طبیعتا حدود 8درصد از این 5 میلیون نفر به خراسان اختصاص پیدا می‌کند و ارائه خدمات برابر با سیاست‌های اتخاذ شده ستاد اربعین در حوزه‌های حمل‌ونقل، انتظامی، خدمات شهرداری و... برنامه‌ریزی شده است، تا خدمات به شکلی مناسب در اختیار زائران قرار گیرد.

گنابادی‌نژاد عنوان کرد: برنامه‌ریزی مفصلی برای سازماندهی و آماده‌سازی موکب‌ها در عراق صورت گرفته و بخش زیادی از تجهیزات موکب‌ها از مرز به خاک عراق منتقل شده و برخی دیگر در انتظار تشریفات مرزی برای انتقال هستند.

معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در کنار دیگر خدمات امسال کاروان بزرگی از شهرداری مشهد در 2 حوزه به زائران ارائه خدمت خواهند کرد. این 2 حوزه حمل‌ونقل و خدمات شهری در مسیرهای منتهی به نجف را شامل می‌شود. کاروان مدنظر با هماهنگی‌های شهرداری و سازماندهی صورت گرفته، هفته گذشته راهی کربلا شدند.

جانشین ستاد اربعین خراسان رضوی اضافه کرد: اقدام موثر دیگر که در این حوزه انجام شده مدیریت و صدور گذرنامه برای علاقه‌مندان به حضور در این برنامه است. پاسخگویی به حجم عظیمی از داوطلبان و علاقه‌مندان برای صدور گذرنامه کار آسانی نبوده است، اما به بهترین شکل مدیریت شد.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: در حوزه فرهنگی مسئولیت کلی بر عهده بعثه مقام معظم رهبری استان خراسان رضوی است.  همچنین برنامه‌ریزی‌های مختلف در حوزه فرهنگی برای زمان اربعین تدارک دیده شده است.

ارائه خدمات حمل‌ونقل به 5 میلیون زائر قابل پشتیبانی نیست

وی حمل‌ونقل را یکی از دغدغه‌های زائران اربعین اعلام و اضافه کرد: در حوزه حمل‌و‌نقل همانطور که اعلام شد، نیاز به ظرفیت 5 میلیونی احساس می‌شود که این ظرفیت قابل پشتیبانی نیست و بخشی از مردم باید از وسایل‌نقلیه شخصی خود برای حضور در مزرها استفاده کنند.

معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری استان خراسان رضوی بیان کرد: کمیته بهداشت و درمان و امداد و نجات دو کمیته‌ای هستند که اقدامات در آن‌ها به صورت متمرکز و کشوری انجام می‌شود، با این وجود خراسان رضوی با تمام ظرفیت خود پای کار بوده است.

وی ادامه داد: رابطان سلامت موکب‌ها، واکسیناسیون جمعی و... ازجمله مواردی بود که کمیته بهداشت ستاد اربعین خراسان رضوی، به‌صورت جدی پیگیر موارد بود و با نگاهی پیش‌گیرانه با ما همکاری لازم را داشته است.

گنابادی‌نژاد درخصوص تامین ارز اربعین اظهار کرد: دولت سیاست مشخصی در خصوص ارز اربعین اعلام نکرده و به ستادها نیز ابلاغ نشده است، اما با توجه به مجموعه تمهیداتی که در ستاد اربعین دیده می‌شود، به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا سفری ارزان برای زائران فراهم شود. در همین راستا ما از زائران تقاضا داریم برای تهیه ارز، از مراکز معتبر مانند بانک‌ها و صرافی‌ها اقدام کنند.

وی گفت: اربعین کنگره جهانی است که انسان‌ساز و جامعه‌ساز بوده و تمام دل‌های عاشق توفیق دارند، در این کنگره جهانی حاضر شوند. در همین راستا امیدوار هستیم بتوانیم به عنوان خدمت‌رسان زمینه حضور در حرکتی تمدن‌ساز را به وجود آوریم. بااینکه اربعین حرکتی عظیم شیعی است، اما پیروان سایر ادیان نیز به شرکت در این برنامه علاقه‌مند هستند، چرا که اربعین برای ارتقای ظرفیت‌های معرفتی گسترده جهان بشریت زیر پرچم امام حسین(ع) تلاش می‌کند.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: در همین راستا امیدوار هستیم بتوانیم در حوزه خدمات و پشتیبانی آمادگی لازم را داشته باشیم و متناسب با تقاضای تمام زائران خدمات ارائه کنیم.

انتهای پیام
captcha