سامانه سماح تنها مرجع رسمی برای ثبت‌نام زائران اربعین است
کد خبر: 4083372
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

سامانه سماح تنها مرجع رسمی برای ثبت‌نام زائران اربعین است

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی البرز گفت: سامانه سماح تنها مرجع رسمی برای ثبت‌نام زائران اربعین است و کاربران برای ثبت‌نام فقط از طریق این سامانه اقدام کنند.

اربعین حسینی

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی پلیس فتای البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی البرز اظهار کرد: زائران برای ثبت‌نام به دفاتر مجاز و مورد تأیید سازمان حج و زیارت و یا از طریق سامانه سماح به آدرس samah.haj.ir مراجعه کرده و از ارائه مدارک هویتی از قبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده یا اسکن آن در سایت‌های غیرمجاز ارسال نشود.

وی افزود: با توجه به نزدیک‌ شدن به اربعین حسینی، فعالیت سایت‌های جعلی یکی از مهم‌ترین شگردهای مجرمانه‌ای است که در این ایام صورت می‌گیرد و عدم آگاهی برخی کاربران، فرصت جدیدی را برای مجرمان فراهم خواهد کرد.

جلیلیان اظهار کرد: کاربران هنگام پرداخت هزینه به‌صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و حتی‌الامکان از مکان‌های مورد اعتماد برای ثبت‌نام و پرداخت‌های اینترنتی استفاده کنند.

این مسئول بیان کرد: مجرمان با طراحی سایت‌های شبیه سایت‎های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ می‌کشانند.

وی تأکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

اداره‌کل حج و زیارت استان البرز نیز پیش‌تر اعلام کرد: تاکنون ۶۸ هزار و ۹۴۰ نفر از البرزی‌ها برای حضور در همایش پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha