ویژه‌برنامه ملی «روایت مادری» در خرم‎آباد برگزار شد + عکس
کد خبر: 4083820
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

ویژه‌برنامه ملی «روایت مادری» در خرم‎آباد برگزار شد + عکس

ویژه‌برنامه ملی «روایت مادری» با محوریت نقد و بررسی کتاب «بهشت بی‌نشان» یادنامه شهدای جاوید‌الاثر با حضور محمدتقی عزیزیان، نویسنده این اثر، سه‏‌شنبه، 15 شهریور در خرم‌آباد برگزار شد.

ویژه‌برنامه «روایت مادری»به گزارش ایکنا از لرستان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان، ویژه‌برنامه ملی «روایت مادری» با محوریت نقد و بررسی کتاب «بهشت بی‌نشان» یادنامه شهدای جاوید‌الاثر مصطفی جان‌احمدی، یونس ساکی و نصیر میردریکوند به همت اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی لرستان و با همکاری ستاد کنگره ملی شش هزار و 544 شهید استان لرستان و برخی از دستگاه‌های اجرایی، سه‏‌شنبه، 15 شهریورماه در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان برگزار شد.

این برنامه ملی که با حضور محمدتقی عزیزیان، نویسنده این اثر، روایتگری و خاطره‌گویی مادران شهیدان والامقام جان‌احمدی، ساکی و میردریکوند و همچنین حضور کبری حافظی، همسر شهید همیشه زنده سیدنورخدا موسوی و شعرسرایی جمعی از شعرای مطرح استان برگزار شد، به‌صورت مجازی و از طریق پلتفرم اسکای‌روم، پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، صفحه اینستاگرام نهاد کتابخانه‌های عمومی و نیز صفحه آپارات در معرض دید عموم علاقه‌مندان به محافل فرهنگی قرار گرفت.

سیدسجاد راستخانه، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان در این مراسم با بیان اینکه امروز همه ما از شهرهای مختلف استان و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، شعرا، نویسندگان، اهالی فرهنگ و کتاب گردهم آمده‌ایم تا از مقام مادران شهدا تجلیل کنیم، گفت: اینجا جمع شده‌ایم تا از اولویت‌هایمان بگوییم، وظیفه ماست تا با هر بهانه‌ای از خانواده معظم شهدا تجلیل کنیم.

وی نگاه به راه شهدا و حرکت در مسیر شهدا را از اولویت‌های خود برشمرد و افزود: امروزه باید بیشتر در تبیین مفاهیم متعالی شهید و نقش مادران شهدا در تربیت شهدا کار کنیم.

راستخانه با اشاره به اینکه تاکنون کارهای جدی در حوزه کتاب، کتابخوانی و فرهنگ انقلاب اسلامی با اولویت معرفی شهدا انجام شده است، اضافه کرد: در کتابخانه‌های استان لرستان بیش از 30 هزار جلد کتاب در زمینه دفاع مقدس، موضوعات مختلف از جمله زندگی‌نامه، وصایا، خاطرات، ادبیات، شعر و منابع مکتوب بسیار خوبی در زمینه دفاع مقدس وجود دارد، اما آن‌گونه که باید مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

وی با تأکید بر تبیین مفاهیم انقلاب اسلامی و برنامه‌های ویژه فرهنگی درباره شهدا، اظهار کرد: نوع رفتار، سبک و سیره زندگی شهدا، تکریم خانواده شهدا و در رأس آنها مادران شهدا که چنین فرزندانی تربیت کرده‌اند باید از اولویت‌ها و توجهات برنامه‌های ما باشند.

کبری حافظی، همسر شهید سیدنورخدا موسوی نیز در این مراسم خادمی کردن و پرستاری کردن از همسر شهید خود را الگوبرداری از مادران شهدایی دانست که سی و چند سال منتظر پیکر فرزندان خود بودند و افزود: مادران شهدایی که همچون یعقوب در فراق یوسف‌شان بعضی از دنیا رفتند و برخی هم که ماندند با تنی نحیف و مریض به استقبال پیکری رفتند که هنوز هم بی‌نام و نشان است. ادامه دادن راه شهدا در زندگی سراسر سربلندی و موفقیت را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام  مصطفی تیموری از کارشناسان مذهبی نیز در این مراسم به بیان سخنانی در مورد اهمیت مقام شهید و شهادت پرداخت و گفت: تربیت زینبی مادران شهدا بود که کربلای ایران ماندگار شد.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: برای رسیدن به آرمان‌های شهدای بزرگوار باید مسیری که آنها طی کرده‌اند الگوی نسل امروز و نسل‌های آینده باشد و این محقق نمی‌شود مگر اینکه پایه‌ها و اصول رفتاری شهدا که به این مرتبه رسیده‌اند مورد مداقه قرار گیرد. شهدا با استمداد از سیره ائمه اطهار(ع) و علمای ربانی توانستند خود را به عرصه ایثار و شهادت برسانند.

شعرخوانی خاطره‌خاتون جلدانی، شاعر آیینی استان لرستان، پخش کلیپ لحظه شهادت سیدنورخدا موسوی با حضور خانواده ایشان و نقد و بررسی کتاب «بهشت بی‌نشان» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در ادامه از مادران گرانقدر شهیدان جاویدالاثر مصطفی جان‌احمدی، نصیر میردریکوند و یونس ساکی و کبری حافظی، همسر شهید سیدنورخدا موسوی با اهدای لوح سپاس تجلیل شد. همچنین  با اهدای لوحی از محمدتقی عزیزیان، نویسنده کتاب «بهشت بی‌نشان» و خاطره‌خاتون جلدانی، شاعر آینی استان لرستان تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha