پرونده 4 میلیارد تومانی به حرمت حسین(ع) در بیرجند مختومه شد
کد خبر: 4083897
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

پرونده 4 میلیارد تومانی به حرمت حسین(ع) در بیرجند مختومه شد

سرپرست شورای حل اختلاف بیرجند گفت: پرونده‌ای با خواسته چهار میلیارد تومانی در بیرجند با اجرای پویش «به عشق حسین می‌بخشم» با صلح و سازش مختومه شد.

سید علی رضوی، سرپرست شورای حل اختلاف بیرجندبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از دادگستری خراسان‌جنوبی، سیدعلی رضوی، سرپرست شورای حل اختلاف بیرجند، ۱۶ شهریورماه در سخنانی اظهار کرد: از ابتدای محرم تا امروز ۶۰۰ پرونده که بیشتر آنها پرونده‌های مالی و خانوادگی است در اجرای پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» منجر به سازش شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از آنها پرونده‌ای با خواسته بیش از چهار میلیارد تومان است، بیان کرد: در اجرای پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم» تنها در یک روز ۶۰ پرونده در شورای حل اختلاف بیرجند با سازش و مصالحه بین طرفین، مختومه شد.

سرپرست شورای حل اختلاف شهرستان بیرجند با بیان اینکه یکی از ویژگی‌ها و جلوه‌های عاشورای حسینی بخشش و عفو است، گفت: شورای حل اختلاف به‌عنوان یک نهاد و یک سازمان قضایی وابسته به دادگستری تلاش کرد در اجرای پویش «به عشق حسین می‌بخشم» پرونده‌ها را به کمک ریش‌سفیدان و بزرگان شهر با صلح و سازش مختومه کند.

رضوی اظهار کرد: معمولاً قالب اختلافات، اختلافات خانوادگی و مالی است که با دعوت از اصحاب دعوا و پیشنهادات اصلاحی و سازشی زمینه برای صلح و سازش به‌وجود می‌آید.

وی ادامه داد: اعتقادات مذهبی افراد و عشق به امام حسین(ع)، در کنار تجربه اعضای شورا که از افراد باتجربه و ریش‌سفیدان شهر هستند تأثیر بسزایی در روند صلح و سازش در شهرستان بیرجند داشته است.

سرپرست شورای حل اختلاف بیرجند از صلح و سازش در قریب به ۶۰۰ پرونده در این شهرستان خبر داد و گفت: بخش عمده‌ای از پرونده‌ها خانوادگی بوده است که با وساطت ریش‌سفیدان از وقوع طلاق جلوگیری شد.

رضوی در خصوص ادامه‌دار بودن این پویش که تا پایان ماه صفر پیش‌بینی شده است، یادآور شد: با توجه به تأکیدات ریاست قوه و رئیس‌کل دادگستری خراسان‌جنوبی و همچنین اعتقادات مذهبی و فرهنگ جامعه، نه با این نام ولی در قالب و ساختار این پویش به‌منظور صلح و سازش بین افراد حفظ خواهد شد.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جمیله جلیلوند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۱۰/۱۸ - ۲۱:۲۴
0
0
ایشان از جانب خدا یک فرشته هستند
captcha