ضرورت همراهی زائران با تصمیمات ستاد اربعین
کد خبر: 4084284
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵

ضرورت همراهی زائران با تصمیمات ستاد اربعین

خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به اعلام ستاد اربعین مبنی‌ بر عدم ظرفیت لازم برای پذیرش زائر در عراق و بستن مرزها گفت: با توجه به شرایط موجود ضرورت دارد با تصمیم‌های اتخاذ شده از سوی ستاد اربعین همراهی کنیم.

حجت‌الاسلام محمد صباحی خطیب موقت جمعه کرمان

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی، خطیب موقت جمعه کرمان، امروز، ۱۸ شهریورماه در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با بیان اینکه پیامبر(ص) بعد تشکیل جامعه دینی و اسلامی آفاتی که جامعه اسلامی ممکن است به آن گرفتار شوند را در احادیث مختلفی گوشزد کرده‌اند، به حدیثی از پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: در این حدیث پیامبر(ص) به ابوذر بیان کردند اول چیزی از بین این امت رخت بر می‌بندد، امانت و خشوع است.

وی امانت را یک ویژگی اخلاقی اجتماعی و خشوع را یک ویژگی اخلاقی فردی برشمرد و افزود: خشوع به معنای به‌وجود آمدن حالت تواضع و فروتنی در قلب برای انسان است. قلب انسان خاشع است و نقطه مقابل آن قساوت قلب است.

خطیب موقت جمعه کرمان با اینکه پیامبر(ص) ما را از خشوع نفاق بر حذر می‌دارد و خشوع نفاق به معنای این است که فرد در ظاهر خشوع داشته باشد اما در باطن دچار قساوت قلب باشد، گفت: انسان خاشع در مقابل حق انعطاف‌پذیر است و عظمت خداوند را درک کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر خواندن قرآن با صدای بلند در خانه‌ها و بیان تأثیر قرآن در خشوع قلب فرزندان اظهار کرد: باید از خودمان حساب بکشیم و درباره عظمت خداوند مطالعه کنیم تا قلبی خاشع و خداترس داشته باشیم.

حجت‌الاسلام صباحی در خطبه دوم نماز جمعه با توصیه به تقوای الهی بیان کرد: تقوا از منظر روایات به معنای پرهیز از گناه است. ترک واجبات حرام است و آدم متقی واجبات را انجام می‌دهد، فعل حرام را انجام نمی‌دهد و دنبال حرام نمی‌رود.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن روز اربعین به بیان روایاتی در خصوص اهمیت زیارت امام حسین(ع) پرداخت و گفت: عقل از بزرگی این واقعه مبهوت است. براساس روایتی از پیامبر(ص)، هر کس حسین(ع) را زیارت کند ثواب زیارت ۹۰ حج پیامبر(ص) را به‌دست می‌آورد.

خطیب موقت جمعه کرمان با بیان اینکه امام حسین(ع) سه کاروان مهم دارد، ادامه داد: کاروان شهادت که در روز عاشورا پایان یافت، کاروان اسارت که از روز ۱۱ محرم شروع شد و فرمانده این کاروان حضرت زینب(س) بود و کاروان سوم کاروان زیارت است که از روز اربعین آغاز شد و تاکنون ادامه دارد. بنابراین ما باید این موقعیت را قدر بدانیم.

وی با اشاره به اعلام ستاد اربعین مبنی‌ بر عدم ظرفیت لازم برای پذیرش زائر در عراق و بسته شدن مرزها گفت: جمعیت زائران در کربلا بیش از ۲۰ میلیون نفر است و با توجه به شرایط موجود ضرورت دارد با تصمیم‌های اتخاذ شده همراهی کنیم و همین که نیت زیارت داشته باشید در ثواب آن شریک هستید.

انتهای پیام
captcha