استقبال کم مردم از تزریق دز یادآور واکسن کرونا
کد خبر: 4084861
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹

استقبال کم مردم از تزریق دز یادآور واکسن کرونا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: انتظار مراجعه بالای هزار نفری برای دریافت واکسن کرونا را داشتیم، اما روزانه بین ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه می‌کنند.

واکسن کرونا

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، علی علی‌محمدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک، بیان کرد: روند مراجعه مردم برای واکسیناسیون بر اساس برنامه‌ای که هدفگذاری شده بود، پیش نرفته و انتظار داشتیم روزانه افزون بر هزار نفر واکسن دریافت کنند.

وی افزود: از هموطنان می‌خواهیم چنانچه ۶ ماه از آخرین نوبت واکسن چه در نوبت دوم و یا سوم گذشته است، برای دریافت واکسن یادآور مراجعه کنند.

علی‌محمدی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: با توجه به دمای بالای هوا در کشور عراق، به زائران توصیه می‌شود در ساعات پیک گرما از پیاده‌روی خودداری کنند و در این ساعات در موکب‌ها استراحت کنند تا دچار گرمازدگی نشوند و در ساعاتی که تابش آفتاب کمتر است، به راه ادامه دهند. زائران در حین پیاده‌روی سعی کنند از حضور در ازدحام‌های غیرضروری خودداری کنند تا مشکلی برای سلامت آنان پیش نیاید.

دکتر علیمحمدی از کاهش بین ۴۰ تا ۵۰ درصدی موارد مثبت، بستری و موارد فوتی کرونا در هفته دوم شهریورماه سال جاری نسبت به هفته اول شهریورماه در استان مرکزی خبرداد و افزود: بیشترین افراد درگیر با کرونا را، سنین بین ۳۰ تا ۳۹ سال و حساس‌ترین و خطرناک‌ترین قشر درگیر کرونا را افراد بالای ۷۵ سال و کمتر از ۱۰ سال تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام
captcha