از پیش‌بینی حضور ۲۰ میلیون زائر در کربلا تا ایمن‌سازی تمامی عتبات عالیات
کد خبر: 4084872
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۲
تازه‌ترین اخبار از مراسم اربعین حسینی؛

از پیش‌بینی حضور ۲۰ میلیون زائر در کربلا تا ایمن‌سازی تمامی عتبات عالیات

استاندار کربلا پیش.بینی کرد که ۲۰ میلیون زائر داخلی و خارجی برای بزرگداشت اربعین حسینی به این استان سفر کنند.

به گزارش ایکنا، «نصیف الخطابی» استاندار کربلا امروز یکشنبه در کنفرانس خبری اظهار داشت: تاکنون بیش از سه میلیون زائر خارجی و میلیون‌ها زائر داخلی برای بزرگداشت مراسم اربعین امام حسین(ع) به شهر کربلا سفر کرده اند.

وی با بیان اینکه تردد زائران داخلی و خارجی برای ورود به کربلا ادامه دارد، خبر منتشر شده مبنی بر بسته شدن راه‌های منتهی به کربلا را تکذیب کرد و گفت: تاکنون هیچ گونه بسته شدن جاده در استان کربلا را شاهد نبوده‌ایم و تردد زائران به این استان ادامه دارد. 

الخطابی ادامه داد: ما پیش‌بینی می‌کنیم که تا پایان مراسم اربعین حسینی شهر کربلا پذیرای بیش از ۲۰ میلیون زائر داخلی و خارجی باشد.

تکذیب فوت زائر زن ایرانی

در اطلاعیه‌ای که در تارنمای آستان مقدس حضرت امام علی(ع) آمده، اخبار منتشر شده درباره فوت یک زائر زن ایرانی در حرم امام علی(ع) بر اثر خفگی ناشی از ازدحام زوار نادرست عنوان شده است.

در این اطلاعیه از برادران و خواهران مؤمن خواسته شده است تا از پخش هرگونه خبر بدون اطمینان از صحت و سقم آن جدا خودداری کنند.

بر اساس این اطلاعیه، تنها شماری از زائران در پی ازدحام شدید از حال رفتند که سپس کاملاً هوشیاری خود را بدست آورده‌اند و هیچ مورد فوتی در داخل صحن‌های حرم حضرت امام علی علیه‌السلام روی نداده است.

پیش‌تر برخی رسانه‌ها گزارش داده بودند که یک زائر زن ایرانی داخل حرم حضرت امام علی(ع) در شهر نجف اشرف در پی ازدحام شدید جمعیت فوت کرده است.

 ایمن‌سازی تمامی عتبات عالیات در ایام اربعین

فرماندهی عملیات مشترک، امروز یکشنبه از افتتاح دو ستاد کنترل در دو استان برای تأمین امنیت زائران اربعین خبر داد و اشاره کرد که برنامه زیارت اربعین همه عتبات عالیات را شامل می‌شود.

سرلشکر «تحسین الخفاجی»، سخنگوی ستاد عملیات مشترک با بیان این که فرماندهی به‌زودی برنامه‌های امنیتی خدماتی ویژه زیارت اربعین را آغاز خواهد کرد، افزود: «نیروهای شرکت کننده علاوه بر طرح امنیتی و محاصره؛ امنیت، اطلاعات و حریم هوایی را نیز فراهم کرده‌اند».

وی با اشاره به این که «طرح خدمات زیارتی، تمام وزارتخانه‌های دولتی را بسیج کرد» گفت: «برخی اقدامات برای تأمین امنیت و تسهیل تردد زائران کربلا انجام شده است».

الخفاجی با اشاره به این که در محاسبات برنامه خود عتبات عالیات در شهرهای کاظمین، کربلا، نجف و سامرا را قرار داده‌اند و در آنجا اقدامات امنیتی و خدماتی انجام می‌شود، افزود: «نیروهای امنیتی ما در همه مناطق حضور دارند».

سخنگوی ستاد عملیات مشترک گفت که نیروهای مهندسی نظامی پل‌های پیاده نظام اضافی، یکی در نعمانیه و دیگری در المسیاب، ساخت و دو مقر کنترل یکی در نجف و دیگری در بابل را افتتاح کرد، توضیح داد: «نیروهای ما در انتقال زائران مشارکت می‌کنند».

دستور نخست‌وزیر عراق برای اولویت قرار دادن راهپیمایی اربعین

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق امروز ریاست نشستی امنیتی خدماتی برای پیگیری مقدمات کنونی و اقدامات انجام شده برای موفقیت‌آمیز بودن برگزاری مراسم اربعین امام حسین(ع) را برعهده داشت.

بنابر آنچه در بیانیه نخست‌وزیری عراق آمده است، الکاظمی بر پایبندی به بالاترین سطح از آمادگی امنیتی، بهداشتی و خدماتی و افزایش سطح آمادگی برای تامین روان بودن و امنیت زیارت اربعین بدون نقص یا حوادث جانبی تاکید کرد.

وی تأکید کرد که دستگاه‌های خدماتی باید روان بودن برگزاری زیارت اربعین را در اولویت قرار دهند و موانع را رفع کنند و همه خدمات لازم را ارائه دهند و موارد اضطراری را حل کنند.

الکاظمی به دستگاه‌های ذی‌ربط دستور داد که این مراسم را در رأس اولویت‌های خود قرار دهند و هرآنچه شایسته شهرت عراق و مردم کریم آن است که به حسن ضیافت و استقبال در این مناسبت‌ها شناخته شده‌اند، ارائه دهند.

در این نشست شماری از وزرای وزارتخانه‌های امنیتی و خدماتی، فرماندهان امنیتی و مقامات مرتبط با استقبال از زائران حسینی حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha