پیوندهای خانوادگی در پرتو حجاب مستحکم می‌شود
کد خبر: 4085761
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲

پیوندهای خانوادگی در پرتو حجاب مستحکم می‌شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه چالدران گفت: پیوندهای خانوادگی و عاطفی بین همسران در پرتو رعایت حجاب بیش از پیش استحکام پیدا می‌کند.

پیوندهای خانوادگی در پرتو حجاب مستحکم می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌ غربی، حجت‌الاسلام محمد قنبری مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه چالدران 24 شهریور در همایش طلایه‌داران زیست عفیفانه که در سالن اجتماعات حضرت فاطمه زهرا (س) چالدران برگزار شد، اظهار کرد: رعایت عفاف و حجاب بدون‌تردید در تشکیل خانواده‌های صمیمی و جوامع سالم تاثیر غیرقابل‌انکاری دارد.

وی بر ضرورت به‌روزرسانی شیوه‌های تربیتی و رفتار رسانه‌ای برای ترویج و نهادینه‌سازی حجاب و عفاف تاکید کرد و گفت: طیف وسیعی از پروژهشگران، کارشناسان، مدرسان حوزه تربیتی و پرورشی باید در زمینه سیاست‌گذاری حوزه حجاب وارد عمل شوند، تا روش‌های نوین را برای نهادینه‌سازی ارزش‌ها توصیه کنند.

حجت‌الاسلام قنبری بر لزوم ارائه تعریف جدید و موثر از کارکرد اصلی حجاب تاکید کرد و بیان داشت: حجاب نه‌تنها یک دستور دینی به‌شمار می‌رود، بلکه نمایانگر سبکی از زندگی اجتماعی سالم است، که با ابعاد سیاسی و فرهنگی جوامع به‌ویژه جامعه ایرانی پیوند عمیقی دارد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه چالدران خاطرنشان کرد: رعایت این تکلیف اجتماعی و وظیفه اخلاقی در تنظیم روابط همسران و حفظ نهاد خانواده نقش زیادی دارد، این موضوع به همه افراد جامعه اعم از زن و مردم ارتباط پیدا می‌کند، ولی در تفکرهای سنتی مخاطب آن را فقط بانوان می‌دانند.

حجت‌الاسلام قنبری با بیان اینکه، در پرتو حجاب است، که پیوندها و علایق خانوادگی بیش‌ازپیش استحکام و دوام پیدا می‌کند، اضافه کرد: ازاین‌رهگذر امنیت، آرامش روحی و روانی در همه بخش‌های جامعه اعم از خانواده، دانشگاه، ادارات و ... ایجاد می‌شود.

وی بر ضرورت تلاش برای حضور کارآمد زنان در حوزه‌های گوناگون جامعه تاکید کرد و بیان داشت: بانوان نیمی از پیکره جامعه را تشکیل می‌دهند و می‌توانند ضمن رعایت این مبحث، خودشان مروج بوده و این ارزش را به فرزندان خود منتقل دهند.

حجت‌الاسلام قنبری با بیان اینکه، وظیفه دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه بسیار سنگین است، ادامه داد: فعالان و نهادهای فرهنگی باید بتوانند تصویر تراز از زن مستقل، محبوب و دارای عظمت در عین حال عفیف را به آحاد مردم به ویژه افرادی که در سن رشد قرار دارند، نشان دهد.

انتهای پیام
captcha