دستگاه قضایی اردبیل آماده پذیرش نقد صحیح و سازنده است
کد خبر: 4085767
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳

دستگاه قضایی اردبیل آماده پذیرش نقد صحیح و سازنده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: نقّادی و نقدپذیری در جامعه اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و انتقاد صحیح موجب شناخت نقاط قوّت و ضعف می‌شود و از این طریق به پیشرفت و اصلاح امور می‌انجامد.

جلال آفاقی معاون دادگستری اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، جلال آفاقی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل، ۲۴ شهریورماه، در نشست تخصصی نقد درباره قوه قضاییه در اردبیل اظهار کرد: نقّادی و نقدپذیری در جامعه اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و انتقاد صحیح موجب شناخت نقاط قوّت و ضعف می‌شود و از این طریق به پیشرفت و اصلاح امور می‌انجامد.

معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: برای اینکه هدف اصلی نقد که تکامل و اصلاح فرد و جامعه است و مورد تأکید دین اسلام نیز است محقّق شود، لازم است نقد مبتنی بر اصول و روش‌های صحیح انجام شود.

وی بهترین راه برای دست یافتن به اصول و روش‌های صحیح نقد را استفاده از متون دینی یعنی قرآن مجید و کلام معصومان، علیهم‌السّلام، دانست و گفت: رشد انسان در گرو شناخت واقعیّت‌هاست و شناخت، راه‌های فراوانی دارد و نقد و نقدپذیری یکی از عوامل مهمّ آن است و اگر نقد با روش صحیح انجام پذیرد، باعث افزایش نقدپذیری در جامعه می‌شود.

معاون مقام عالی قضایی استان اردبیل، رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع اختلافات، پیشگیری از وقوع جرایم و دعاوی، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حسن اجرای امور، احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، کشف جرم، تعقیب و مجازات و تعزیر مجرمین و اجرای حدود و مقررات مدون جزایی اسلام، اصلاح مجرمین و همچنین نظام مدیریتی قوه قضاییه و سازمانهای تابعه را از محورها و موضوعات نشست تخصصی نقد برگزار شده درباره قوه قضائیه عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha