اقامت ۲۵ هزار زائر غیر ایرانی اربعین در قم
کد خبر: 4085837
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۷

اقامت ۲۵ هزار زائر غیر ایرانی اربعین در قم

فرماندار قم با اشاره به حضور زائران پاکستانی و افغانستانی در راهپیمایی اربعین گفت: حدود 25 هزار زائر غیرایرانی به کربلا رفتند، در مسیر برگشت قطعا مدتی را در قم اقامت دارند.

به گزارش ایکنا از قم، عباس ذاکریان، فرماندار قم در جلسه کمیته اجرایی ستاد زائران اربعین قم که امروز 24 شهریورماه در تالار امام رضا(ع) فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ایام سوگواری رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام هشتم(ع) تا پایان ماه صفر شاهد حضور زائران در شهر قم خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دهه آخر ماه صفر همزمان با موج بازگشت زائران اربعین از عراق است گفت: قم جز مقاصد این زائران است، چون مرزهای عراق به روی زائران پاکستانی و افغانستانی نیز گشوده شده و حدود ۲۵ هزار زائر غیرایرانی به کربلا رفتند، در مسیر برگشت قطعا مدتی را در قم اقامت خواهند داشت.

وی ابراز کرد: باید آمادگی همه دستگاه‌های قم حفظ شود که موج ورود زائران اربعین بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذاریم.

ذاکریان همچنین با اشاره به شرایط نامناسب پارکینگ شماره چهار مسجد جمکران گفت: در این پارکینگ هر شب جمعیت زیادی می‌آیند، اما خدمات مطلوب ارائه نمی‌شود، مسئولیت آن به شهرداری واگذار شود، تا در قبال هزینه‌ای که از افراد گرفته می‌شود، خدمات خوبی نیز صورت گیرد.

فرماندار قم بیان کرد: خوشبختانه نظافت ورودی‌های مسجد جمکران به‌ویژه از درب شماره یک و ۲ که به عهده شهرداری است، مشکلی ندارد.

وی همچنین با ذکر این نکته که تامین آب شرب زائران یکی از جدی‌ترین دغدغه‌ها است ابراز کرد: اتاق اصناف با استفاده از ظرفیت خیران برای تامین آب، کمک‌لازم‌های را داشته باشد، حدود ۴۰ هزار بطری آب تهیه و با هماهنگی با کشتارگاه در سردخانه نگهداری و ذخیره شود، تا اگر نیاز شد، و جمعیت بیشتر از پیش‌بینی‌ها بود، بتوانیم آب آشامیدنی آنها را تامین کنیم.

فرماندار قم همچنین با تأکید بر آمادگی کامل پارکینگ‌های اطراف بلوار پیامبر اعظم(ص) و حرم حضرت معصومه(س) برای توقف خودروهای شخصی یادآور شد: برای جابجایی زائران بین مسجد جمکران و حرم مطهر نیز به تعداد کافی اتوبوس و تاکسی فراهم شود.

انتهای پیام
captcha