روایت موکبی با اجرای فعالیت‌های هنری در کاظمین
کد خبر: 4085879
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۴

روایت موکبی با اجرای فعالیت‌های هنری در کاظمین

فعالیت‌های هنری درست همان بهترین زبان است که در این روزها بدان نیاز داریم چراکه پیام‌های عاشورایی با این زبان بهتر و راحت‌تر به مخاطب انتقال می‌یابند و اکنون در کاظمین و در راه دلدادگان حسینی موکب‌های هنری در حال انتقال این پیام به مردم هستند.

تعزیه در پیاده روی اربعینموکب‌های خراسان‌جنوبی این روزها در شهر کاظمین مشغول خدمات‌رسانی هستند؛ موکب‌هایی که از هیچ خدمتی به زائران دریغ نورزیده‌اند. از خدماتی که خستگی زائران را تقلیل می‌دهد و یا حتی فعالیت‌های هنری که مخاطب آن در این روزها فراهم است.

فعالیت‌های هنری درست همان بهترین زبان است که در این روزها بدان نیاز داریم چراکه پیام‌های عاشورایی با این زبان بهتر و راحت‌تر به مخاطب انتقال می‌یابند و اکنون در کاظمین و در راه دلدادگان حسینی موکب‌های هنری در حال انتقال این پیام به مردم هستند.

خدماتی که عشق راهبر آن است

اکرم باقریان، فعال فرهنگی و رسانه‌ای مستقر در موکب آل یاسین در شهر کاظمین در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری این موکب گفت و  ادامه داد: هوا گرم است اما انگار این گرما تاثیری در گرمای وجودی و عشق وجودی انسان‌ها به اهل بیت(ع) ندارد.

مسئول کارگروه خبر و رسانه موکب آل یاسین (ع) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خدمات‌دهی موکب‌ها مطلوب بوده و هیچ کمبودی وجود ندارد، تصریح کرد: جمعیت امسال در شهر کاظمین نسبت به سال گذشته بسیار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه جمعیت زیاد خدمات دهی سریع را می‌طلبد اما باید گفت هیچ گونه کمبودی نیست و حدود پنج هزار کامیون بر فراهم کردن خدمات برای زوار وارد کاظمین شده‌اند، اظهار کرد: در سایت موکب‌های خراسان‌جنوبی در کاظمین هر شب چندین هزار زائر استراحت می‌کنند و این آغاز دلدادگی موکب‌هاست.

باقریان با اشاره به استقرار حدود ۷۰ نفر از مبلغین و خادمیار در موکب ام جواد (ع)، بیان کرد: در این سایت ۴۲ موکب از خراسان‌جنوبی مستقر شده و مشغول خدمت رسانی به زائران در حوزه‌های اسکان، اطعام، تعمیرات کفش و کیف، آرایشگری، خشکشویی و خدمات موبایلی هستند.

وی یادآور شد: در تمام این خدمات دهی‌ها عشق راهبری می‌کند و این شاید بزرگترین درس این روزها باشد که با هیچ نوع پاداش مادی قابل مقایسه نیست.

باقریان تصریح کرد: این موکب در هشت بخش ارائه خدمات فرهنگی دارد که شامل؛ اجرای سرود، پخش زنده، غرفه کودک، آیتم‌سازی رسانه‌ای، تهیه مصاحبه و کلیپ، برگزاری تعزیه و پرده خوانی است.

اجرای هنر تعزیه در کاظمین

مجید کریمیان، رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی نیز در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی گفت: موکب فرهنگی هنری آل یاسین یکی از موکب‌های ۴۴ گانه خراسان‌جنوبی در شهر کاظمین بوده که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی رسانه‌ای، وقایع عاشورا را برای زائرین اربعین بازخوانی می‌کند.

وی با بیان اينکه این موکب از سال ۹۷ توفیق اجرای برنامه‌های هنری، فرهنگی و رسانه‌ای را در شهر کاظمین برای زائران اربعین حسینی دارد، افزود: اجرای تعزیه به عنوان هنری با قدمت بیش از ۵۰۰ سال توسط گروه ۱۲ نفره که مدت سه ماه است تمرین می‌کنند نیز از ویژه برنامه‌های این موکب فرهنگی هنری در شهر کاظمین است.

کریمیان با بیان اينکه پخش زنده از ستاد عتبات عالیات خراسان‌جنوبی مشرف به حرمین امامین جوادین (ع) از دیگر برنامه‌های این موکب فرهنگی هنری است، یادآور شد: ابزار هنر یکی از مهم‌ترین ابزارها برای انتقال مفاهیم عاشورایی به هر نسلی است و اکنون که از هر قشر و سنی در راهپیمایی اربعین حضور دارند باید از این ابزار بهره برد.

انتهای پیام
captcha