تیر توطئه‌های دشمن برای اربعین به سنگ خورده است
کد خبر: 4085890
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷

تیر توطئه‌های دشمن برای اربعین به سنگ خورده است

مشاور تولیت آستان مقدس قم گفت: دشمن برای تخریب و تضعیف اربعین هزینه‌های بسیاری می‌کند و تا به امروز نیز تیر توطئه‌های دشمن به سنگ خورده است و همچنان امام حسین(ع) قدرت خود را به جهانیان نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی، سخنران موکب حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، حجت‌الاسلام والمسلمین صفر فلاحی، سخنران موکب حرم بانوی کرامت طی سخنانی 24 شهریورماه در دهمین شب مراسم عزاداری اربعین در موکب آستان مقدس قم در مسیر پیاده‌روی اربعین طی سخنانی اظهار کرد: در روایات دعا به‌عنوان مغز عبادات معرفی شده است و انسان با دعا می‌تواند معنویت خود را ارتقا دهد.

وی اضافه کرد: برادران حضرت یوسف خدمت حضرت یعقوب رسیدند و درخواست دعا داشتند که ایشان گفتند من شب جمعه برای شما دعا می‌کنم.

سخنران موکب حرم بانوی کرامت با بیان اینکه ما باید شب و روز جمعه را قدر بدانیم، گفت: همانطور که شب‌های قدر همانند روزهای قدر اهمیت دارد شب‌های جمعه نیز همانند روز جمعه دارای اهمیت است.

وی صحنه کربلا را یک امتحان بزرگ الهی برای مدعیان و پیروان دین دانست و اظهار کرد: افرادی که حاضر هستند در راه دین استقامت بورزند تعدادشان زیاد نیست و زمانی که افراد به وسیله بلا آزمایش می‌شوند دین‌داران قلیل می‌شوند و در واقعه کربلا تعداد محدودی که یار واقعی امام بودند در آزمایش پیروز شدند.

فلاحی با تاکید بر اینکه واقعه عاشورا اسلام را از دست بنی امیه نجات داده است، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بنی‌امیه این بود که اجازه نمی‌دادند مدافعان اسلام از اسلام دفاع کنند و یکی از بدعت‌شکنان به صورتی تبلیغ می‌کرد که گویا پیامبر جز بنی‌امیه فامیل دیگری ندارد.

مشاور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه بنی‌امیه مردم را در یک سکوت قرار داده و بسیاری از موارد را به مردم تحمیل کردند گفت: محبوبیت اهل‌بیت(ع) با قیام عاشورا چندین برابر شد و مردم متوجه این خاندان عصمت و طهارت شدند.

وی با اشاره به تلاوت آیات مرتبط با اهل‌بیت (ع) توسط امام سجاد(ع) اظهار کرد: قیام حضرت باعث شد که مردم به قرآن و اهل‌بیت(ع) با نگاهی متفاوت توجه کنند.

فلاحی ادامه داد: قیام کربلا با اینکه تعداد نفر مشارکت کننده زیادی نداشت اما بازتاب گسترده داشت چراکه فرزندان پیغمبر در این قیام نقش‌آفرینی می‌کردند و قیام عاشورا را به‌عنوان یک وظیفه دینی انجام دادند‌.

وی گفت: یکی از اشتباهات بنی‌امیه این بود که فکر می‌کردند با کشتن امام پیروز میدان هستند به همین علت همیشه ایشان را تهدید می‌کردند درحالی که امام فرموده بودند که بنده از مرگ در راه عزت نمی‌ترسم و زندگی با ذلت همانند مرگ است‌.

فلاحی گفت: اربعین نشان‌دهنده سخن امام حسین(ع) است که شهادت پایان کار نیست؛ ایشان با شهادت‌شان به حیات مجدد رسیدند یک امام حسین(ع) به شهادت رسید اما محبت امام حسین(ع) در دل میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا جوانه زد.

وی افزود: دشمن برای تخریب و تضعیف اربعین هزینه‌های بسیاری می‌کند و تا به امروز نیز تیر توطئه‌های دشمن به سنگ خورده است و هم‌چنان امام حسین(ع) قدرت خود را به جهانیان نشان می‌دهد.

سخنران موکب حرم بانوی کرامت گفت: امروز میلیون‌ها انسان از کشورها و ادیان مختلف و انسان‌های آزاده‌ای که پیام آزادگی امام حسین(ع) به آن‌ها رسیده است در مسیر اربعین گردهم آمده‌اند.

فلاحی ابراز کرد: امام خمینی (ره) با تاصی به نهضت امام حسین(ع) انقلاب کردند و با وجود اینکه ۱۵ سال از مردم خود دور بودند اما نهضت را پیگیری کرده و پیروزی رساند.

سخنران موکب حرم بانوی کرامت یادآور شد: حداقل ۳۰ کشور به صدام خبیث کمک می‌کردند اما باز هم ایران پیروز میدان شد و اسلام و قرآن به واسطه تشکیل نظام اسلامی شناخته شد.

انتهای پیام
captcha