تشریح خدمت‌رسانی شهرداری شیراز به زائران اربعین
کد خبر: 4085932
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

تشریح خدمت‌رسانی شهرداری شیراز به زائران اربعین

سرپرست شهرداری شیراز به تشریح فعالیت‌های شهرداری این کلان‌شهر در خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی در چند محور و نقطه مکانی شلمچه، خرمشهر، مسیر نجف ـ کربلا و شیراز پرداخت.

بازدید مسئولان شهری شیراز از مواکب اربعین، مرز شلمچهبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، سعید مصفا، سرپرست شهرداری شیراز شب گذشته، 24 شهریور طی حضور و بازدید میدانی از موکب حضرت احمدبن موسی- شاهچراغ(ع) در نقطه مرزی شلمچه به تشریح فعالیت‌های شهرداری این کلان‌شهر در خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی در چند محور و نقطه مکانی شلمچه، خرمشهر، مسیر نجف- کربلا و شیراز پرداخت.

وی با بیان اینکه حدود ۵۰ نفر از نیروهای پسماند به عنوان خادمان اربعین به همراهی خودروهای سبک و سنگین شهرداری شیراز از حدود یک ماه گذشته به خرمشهر به‌عنوان نماد مقاومت ایران و محل عبور زائرین اربعین اعزام شدند تا با همیاری شهرداری، این شهر آماده پذیرایی از زائرین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) شوند.

سرپرست شهرداری شیراز در ادامه به اعزام بیش از ۷۰۰ نفر از نیروهای شهرداری در حوزه‌های مختلف، خدمات شهری، مدیریت پسماند، حمل‌ونقل مسافر، فنی و عمرانی، فرهنگی و ایمنی و آتش‌نشانی به نقطه مرزی با همراهی بیش از ۲۰۰ خودرو سبک و سنگین جهت خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی اشاره کرد.

مصفا با تصریح بر این موضوع که شهرداری شیراز بنابر اعلام وزارت کشور عهده‌دار کلیه امور خدمات‌رسانی به زوار اربعین در نقطه مرزی شلمچه شده است، بیان کرد: این افتخار بزرگی است که خادمان مردم کلان‌شهر سومین حرم اهل‌بیت(ع) خادمی اباعبدالله الحسین(ع) را در مرز جنوب غربی کشور در قالب موکب حضرت احمدبن موسی- شاهچراغ(ع) برعهده دارند.

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد هماهنگی اربعین فارس در این حضور میدانی در موکب حضرت احمدبن موسی(ع) شلمچه گفت:
خدمات این موکب به زوار اربعين حسینی در موضوعات و ابعاد مختلف شامل اسکان زوار و ارائه خدمات بهداشتی، پاکسازی مرز شلمچه و شهر خرمشهر از نخاله و زباله و آتش‌نشانی و خدمات شهری بوده است.

به گفته وی، ۸۰ دستگاه اتوبوس در قالب دو اکیپ درون مرزی در نقطه شلمچه و برون مرزی از شلمچه تا شهر بصره در عراق برای خدمات‌رسانی به زائرین اختصاص داده شد تا با ارائه خدمات از حجم ازدحام زوار در گلوگاه پایانه مرزی کاسته شود.

مصفا به تکریم خانواده و گردشگری مذهبی نیز به‌عنوان محور فعالیت فرهنگی شیراز اشاره و تصریح کرد: زوار اربعین حسینی از خدمات غرفه‌های مادر و کودک رضایت خاطر دارند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری شیراز در ادامه به خدمات‌رسانی موکب برون مرزی شهرداری شیراز در مسیر نجف به کربلا در عمود ۵۶۷ با نام امین ولایت اشاره و بیان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در موکب «امین ولایت» نیز علاوه بر اسکان و پذیرایی، تکریم خانواده و گردشگری مذهبی سومین حرم اهل بیت(ع)، غرفه‌های مادر و کودک، بازی و سرگرمی ویژه کودکان و زیارت مجازی را سرلوحه کار خود در خدمات‌رسانی به زوار اربعین حسینی قرار داده است.

سرپرست شهرداری شیراز در بخش دیگری از سخنان خود در بازدید از موکب حضرت احمدبن موسی- شاهچراغ(ع) در نقطه مرزی شلمچه به خدمات‌رسانی به زوار خارجی کشورهای همسایه شرقی و زوار ایرانی ساکن شهرها و استان‌های شرقی و جنوب شرقی کشورمان در کلان‌شهر شیراز اشاره کرد و گفت: کمپ زیباشهر جهت اسکان زوار خارجی و کمپ باغ جنت برای اسکان زوار اربعین آماده شد که در این کمپ‌ها زوار علاوه بر اسکان و پذیرایی از خدمات گردشگری مذهبی جهت زیارت به آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و حرم سید علاءالدین حسین(ع) با اتوبوس‌های گردشگری استفاده می‌کنند.

رئیس کمیته خدمات شهری ستاد هماهنگی اربعین فارس همچنین به مجموعه اقامتی شهید خرمشکوه در پل فسا ورودی شرقی شیراز اشاره و بیان کرد: در این مجموعه اقامتی کوتاه مدت نیز موکبی با همکاری هیئت شهدای ظفرآباد و گروه جهادی رزمندگان فاطمیون راه‌اندازی شده که پذیرای زوار اربعین حسینی در این نقطه از ورودی شهر هستیم.

مصفا در پایان ابراز امیدواری کرد: تمامی تلاش‌های درون و برون مرزی خادمان زوار اربعین حسینی در شهرداری شیراز مورد رضایت حق واقع شود.

بنا بر این گزارش، محمدحسن اسدی، شهردار منتخب شیراز نیز طی بازدید از موکب حضرت احمدبن موسی- شاهچراغ(ع) شهرداری این کلان‌شهر گفت: بازخورد زوار اربعین حسینی در نقطه مرزی شلمچه رضایت را به همراه داشته و باید این خدمات توسعه یابد.

وی با بیان اینکه خادمین موکب حضرت احمدبن‌موسی-شاهچراغ(ع) عمدتا کارکنان شهرداری شیراز شامل پاکبانان، رانندگان اتوبوس، آتش‌نشانان، کارشناسان حوزه های خدمات شهری و سازمان فرهنگی اجتماعی هستند، گفت: به سهم خودم از اقدامات این خادمین زوار اربعین حسینی قدردانی می‌کنم.

شهردار منتخب شیراز همچنین به تشکیل جلسه با نماینده مردم خرمشهر و آبادان در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر خرمشهر و جمعی از مقامات محلی اشاره و اظهار کرد: طی این جلسه در خصوص همکاری دوطرفه در راستای ظرفیت‌های گردشگری و قطب پزشکی شیراز تبادل نظر انجام گرفت.

اسدی با اشاره به خدمات‌رسانی هرساله شهرداری شیراز در نقطه مرزی شلمچه نیز به عنوان محور دیگر این جلسه پرداخت و گفت: این خدمات در حد خوبی انجام می‌شود و بازخورد زوار اربعین هم رضایت را به همراه داشته است.

انتهای پیام
captcha