جریان اربعین زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است
کد خبر: 4086054
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

جریان اربعین زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است

امام جمعه یزد، حماسه حضور میلیونی مردم در پیاده‌روی اربعین را یکی از باشکوه‌ترین و بی‌نظیرترین تجمعات انسانی در جهان دانست و گفت: این حرکت جهانی، زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی و مقدمه ظهور امام زمان (عج) است.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد در پیامی با تقدیر از زائران و موکب‌داران مراسم اربعین آورده است: «حماسه حضور میلیونی مردم در پیاده‌روی اربعین یکی از باشکوه‌ترین و بی‌نظیرترین تجمعات انسانی در جهان است، این حضورِ همراه با شور و معرفت نشانه عشق و علاقه نه تنها شیعیان جهان بلکه حتی سایر ادیان و مذاهب به بزرگترین مظلوم عالم و مولای آزادگان جهان است و ان‌شاءالله این حرکت جهانی، زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی و مقدمه ظهور امام زمان (عج) است.

به همین دلیل است که دشمنان با همه ابزار‌ها و تمام امکانات مادی خود و از طریق ایجاد توطئه و فتنه و با شایعه و دروغ‌پراکنی و با سانسور واقعیت به دنبال مقابله با این حرکت عظیم مردمی و کم رنگ کردن اربعین حسینی هستند. 

از عموم مشتاقان اباعبدالله الحسین(ع) که با حضور خود در این اجتماع باشکوه علی‌رغم گرمای شدید و بعضی مشکلات راه، جهانیان را به حیرت و تعجب وا داشته است، تشکر می‌کنم و اجر و مزد اخروی برای آنان از خدای بزرگ مسئلت دارم و امیدوارم این حالت و این شور و عشق حسینی بعد از بازگشت به اوطان همچنان در قلب و روحشان پابرجا بماند و این عشق ذخیره آخرتشان قرار گیرد.

لازم است از ملت عزیز عراق، مسئولان و موکب‌داران عراقی که خالصانه مقدم زائران اباعبدالله الحسین(ع) را گرامی داشته و با تمام امکانات و دارایی خود به زوار سید الشهدا(ع) خدمت کرده و کریمانه از ایشان پذیرایی کردند، صمیمانه قدردانی و تشکر کنم و یقیناً اجر و پاداش این خدمات و مجاهدت‌های خالصانه نزد پروردگار متعال ثبت و ضبط خواهد ماند.

همچنین از تمامی نهادها، ارگان ها، سازمان‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه از مردم و موکب‌داران یزدی که توفیق خدمت‌رسانی به زائران امام حسین(ع) را داشته‌اند و در این مسیر از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نورزیده‌اند، تشکر می‌کنم، ان‌شاءالله مشمول دعای خیر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه قرار گیرند.

توقع این است که در روز اربعین نیز مردم دارالعباده یزد همراه با هیئت‌های سینه‌زنی و دسته‌های عزاداری و نوحه‌خوانی با حضور در خیابان‌ها همچون تاسوعا و عاشورای حسینی یکپارچه و پرجمعیت این روز را با گریه و عزاداری پاس بدارند.

این روزها عاشقان سالار شهیدان روزهای باشکوهی را آفریدند که مطمئناً در تاریخ همواره به یادگار خواهد ماند. خداوند این مردم عزیز را در پناه خود محافظت فرماید و آتش عشق حسینی را در دل‌هایشان همواره برافروخته نماید.»

انتهای پیام
captcha