از سوگواری یکپارچه دلدادگان اربعین تا اهتزاز پرچم «یا حسین(ع)» در شیراز
کد خبر: 4086069
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

از سوگواری یکپارچه دلدادگان اربعین تا اهتزاز پرچم «یا حسین(ع)» در شیراز

همزمان با سراسر کشور، مراسم سوگواری اربعین حسینی در تمام نقاط استان فارس برگزار شد که این مراسم در شیراز با عنوان دلدادگان اربعین با اهتزاز پرچم «یا حسین(ع)» در بین‌الحرمین آغاز شد.

عزاداری اربعین، حرم شاهچراغ(ع)به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با سراسر کشور، مراسم سوگواری اربعین حسینی در تمام نقاط استان فارس از صبح امروز، 26 شهریورماه آغاز شده است که این مراسم در شیراز با عنوان دلدادگان اربعین با اهتزاز پرچم «یا حسین(ع)» در بین‌الحرمین آغاز شد.

مراسم معنوی اهتزاز پرچم حرم حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ساعت 9 صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و مسئولان ارشد استان فارس در بین‌الحرمین شیراز برگزار شد.

در ادامه دسته‌های عزاداری هیئات مذهبی شیراز از 4 مسیر میدان شهدا، میدان شاهزاده قاسم، چهار راه مشیر و میدان شهید مفتح(مصدق) به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به راه افتادند و در ادامه مراسم سوگواری یکپارچه و متحد هیئات عزاداری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور مسئولان برگزار شد که این مراسم به اقامه نماز ظهر و عصر در حرم مطهر ختم خواهد شد.

رضا محمدیان، رئیس شورای هیئات مذهبی فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: همزمان با شیراز، مراسم پیاده‌روی و تجمع دلدادگان اربعین در تمام شهرستان‌های استان برگزار شد.

وی به تشریح مسیرهای راهپیمایی شهرستان‌های استان پرداخت و گفت: در شهرستان فراشبند در حرم مطهر امام‌زاده شهید و امام‌زاده سیدنظام‌الدین(ع) شهر نوجین، شهرستان مرودشت از مسجد صاحب الزمان(عج) به سمت شهدای گمنام، جهرم شهرک شهید دستغیب تا حرم امام‌زاده فضل‌بن موسی بن جعفر(ع)، ممسنی در صحن امامزاده داوود(ع)، داراب از میدان الله به سمت امامزاده پیر مراد(ع)، بوانات در  سوریان حسینیه امام صادق(ع)، پاسارگاد در سعادت شهر امام‌زاده حسین(ع)، لامرد در میدان خلیج فارس پارک محلی چاه حاج ابول تا گلزار مطهر شهدای گمنام مراسم راهپیمایی روز اربعین برگزار شد.

محمدیان افزود: همچنین این مراسم در شهرستان اقلید در گلزار شهدای ارجمان به طرف آستانه امامزاده زبیده خاتون، درکازرون دو راه دریس تا امامزاده سید حسین(ع)، سپیدان در اردکان روستای برشنه، روستای کمهر بخش همایجان، نی‌ریز  از گلزار مطهر شهدا به سمت تپه نورالشهدا، فسا از میدان مصلی به سمت حرم شاهزاده قاسم(ع) و امام‌زاده ابراهیم(ع) تا امام‌زاده شهیدان(ع) ششده، ارسنجان به طرف امامزادگان کفر، در استهبان،  ۱۵ کیلومتری استهبان، میدان امام خمینی(ره) به سمت امام‌زاده پیرمراد، شهرستان آباده در امامزادگان  احمد و جعفر(ع)، خنج از میدان شهدای گمنام میدان خلیج فارس، لارستان در گلزار شهدا مقبره شهدای گمنام و نیز در شهرستان فیروز آباد در خیابان شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha