مراسم جاماندگان اربعین حسینی در بابلسر برگزار شد
کد خبر: 4086111
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹

مراسم جاماندگان اربعین حسینی در بابلسر برگزار شد

مراسم جاماندگان اربعین حسینی با حضور نماینده ولی‌فقیه در وزارت دفاع در شهرستان بابلسر برگزار شد.

به گزارش ایکنا از مازندران، آئین اربعین حسینی در شهرستان بابلسر با حضور عزاداران، راهپیمایان پیاده روی اربعین حسینی، دسته های عزادار، مسئولان نهادها و سازمان‌های شهری این شهرستان در آستان مقدس امام زاده ابراهیم (ع) بابلسر برگزار شد.
عزاداران حسینی شهر بهنمیر با تجمع در گلزار شهدای گمنام این شهر، در مسافتی به طول 8 کیلومتر، پیاده روی اربعین حسینی را به سوی آستان مقدس امام زاده ابراهیم (ع) در شهر بابلسر را برگزار کردند. راهپیمایان همراه با عزاداری و سینه زنی در مسیر راه، از سوی موکب هایی در مسیر راه برپا شده بود که تعدادشان به بیش از 20 موکب می‌رسید، پذیرایی صورت می‌پذیرفت و در پایان پیاده روی راهپیمایان با اجتماع در امام زاده ابراهیم بابلسر، به عزاداری  پرداختند.

پس از قرائت زیارت اربعین و مداحی ذاکر اهلبیت در جمع پر شور عاشقان اباعبدالله حسین(ع)، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدضیاءالدین آقاجانپور، نماینده ولی‌فقیه در وزارت دفاع کشور به ارایه مطالبی درباره اربعین حسینی و حماسه کربلا پرداخت و گفت: در روز اربعین حسینی همه ارادتمندان به اهل بیت پیامبر اکرم(ص) به عشق امام حسین بزرگترین راهپیمایی را در روی کره زمین انجام می دهند و با پای پیاده به سوی کربلا راهی می شوند.
وی افزود: این راهپیمایی مختص به یک قشر خاص نیست، بلکه همه انسان‌های عاشق و آزاده از زن گرفته تا مرد، پیر و جوان و حتی کسانی که توانایی راه رفتن را ندارند، با ولیچر راهی کربلا می‌شوند تا ارادت و دوستی خود را به سرور و سالار شهیدان وآزادگان جهان مطرح کنند.
وی با اشاره به فرازی از زیارت اربعین ادامه داد: حضرت امام حسین(ع) آخرین قطرات خون قلب خودش را برای خدا داد، تا این که مردم را از جهل و گمراهی و نادانی که از سوی ظالمان، مستکبران و مخالفان اسلام بر آن ها دیکته شده بود، رها سازد.
حجت الاسلام آقاجانپور تصریح کرد: مردم با حضور در راهپیمایی اربعین حسینی به سید و سالار شهیدان کربلا می گویند که ما امروز آمده ایم که یاری گر امام حسین(ع باشیم ودر مقابل جبهه یزیدیان زمانه یعنی آمریکا و اسرائیل و حامیانشان که در مقابل مرام حسینی قرار گرفته اند، قد علم کرده و ایستادگی کنیم. مقام معظم رهبری در این دوران همان پاسخ حضرت امام حسین را به یزیدیان زمانه خود یعنی امریکا و استکبار جهانی می دهند.
نماینده ولی‌فقیه در وزارت دفاع کشور با ارایه این مطلب که اگر دشمنان ما نمی توانند حرکتی بر علیه ما انجام دهند، دلیلش این است که نیروی های مسلح جمهوری اسلامی ایران بر اوج قدرت و اقتدار نظامی قرار دارند. خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی بر اوج اقتدار قرار دارد و ما به آن افتخار می کنیم، اما علاوه براین آمادگی های دفاعی و نظامی، باید آمادگی معنوی خود را حفظ کنی و در رفتار و عمل ما حسینی وار گام برداریم.

انتهای پیام
captcha