تلاش دشمن برای تضعیف اربعین ناکام ماند
کد خبر: 4086152
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۷

تلاش دشمن برای تضعیف اربعین ناکام ماند

استاد حوزه علمیه گفت: امام حسین(ع) نور عقل را احیا می کنند و تا وقتی پرچم ایشان در این مملکت بالاست احدی نمی تواند به آن تعرض کند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی، استاد حوزه علمیهبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی، استاد حوزه علمیه در مراسم اجتماع بزرگ عزاداران حسینی که امروز 26 شهریورماه در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه اگر عقل بتواند قوای دیگر را مدیریت کند انسان را به جایی می‌برد که بنده خالص خدای متعال شود، اظهار کرد: اگر نور عقل گرفته شود انسان هر جنایتی می‌کند؛ همان‌طور که در کربلا نور عقل از دشمنان سید الشهدا(ع) گرفته شد و پشت به پشت هم دست به این جنایت سنگین زدند. 
 
وی گفت: امام حسین(ع) نوری روشن کردند که نور هدایت و کمال است؛ وقتی انسان عقلش بیدار شود زندگی و سرمایه‌اش را در مسیر عبودیت و بندگی قرار می‌دهد که امام حسین (ع) این نور هدایت را روشن کردند.
 
استاد حوزه علمیه با اشاره به پیاده‌روی جمعیت چند میلیونی زائر در مسیر نجف به کربلا ابراز کرد: امروز هم در زیر آفتاب گرم شهر قم مردم برای عرض تسلیت به ساحت امام زمان(عج) مسیر حرم مطهر فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران را به عشق امام حسین(ع) پیاده طی کردند.  
 
مومنی ادامه داد: حسین(ع) نور عقل را احیا می‌کند و تا وقتی پرچم اباعبدالله(ع) در این مملکت بالاست احدی نمی‌تواند به آن تعرض کند. 
 
وی یادآور شد: شیعه به نام امام حسین(ع) زنده است و دشمن چه قدر تلاش کرد تا اربعین را تضعیف کند ولی نتوانست و امسال نیز این مراسم بی نظیر باشکوه‌تر از گذشته برگزار شد و به پایان رسید.
انتهای پیام
captcha