پخت و توزیع روزانه ۱۸ هزار و ۵۰۰ غذای حضرتی میان زائران اربعین
کد خبر: 4086155
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱

پخت و توزیع روزانه ۱۸ هزار و ۵۰۰ غذای حضرتی میان زائران اربعین

مسئول مهمانسرای موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به اینکه روزانه 18 هزار و 500 غذای تبرکی حضرتی در این موکب پخت و توزیع می‌شود، گفت: در سه میان وعده نیز 14 هزار و 500 تغذیه میان زائران توزیع می‌شود.

پخت و توزیع روزانه غذای تبرکی حضرتیبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه(س)، سیدمحمد موسی‌کاظمی با اشاره به برپایی موکب آستان مقدس بانوی کرامت در عمود ۱۰۸۰ مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا، اظهار کرد: آشپزخانه و مهمانسرای حضرت از ۱۵ شهریورماه فعالیت خود را شروع کرده و به پذیرایی از زائران پرداخته است.

وی با اشاره به پخت و توزیع ۱۸ هزار و ۵۰۰ غذای تبرکی حضرتی در موکب آستان مقدس قم گفت: در سه وعده اصلی صبحانه، ناهار و شام غذاهای مختلف از جمله چلوگوشت، چلو مرغ، چلو کباب، قرمه‌سبزی، ساندویچ مرغ، ساندویچ فلافل و ساندویچ تخم مرغ توزیع می‌شود.

مسئول مهمانسرای موکب حرم حضرت معصومه(س) از توزیع ۱۴ هزار و ۵۰۰ تغذیه در سه میان وعده پیش از ظهر، بعد از ظهر و غروب خبرداد و اضافه کرد: در میان وعده‌ها از زائران با آب دوغ خیار، بستنی، فالوده، سوپ و میوه پذیرایی می‎‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال از ۱۵ شهریورماه شاهد حضور حجم قابل توجه زائران در مسیر پیاده‌روی بوده‌ایم، ابراز کرد: در سه وعده اصلی و سه میان وعده به صورت میانگین روزانه ۱۸ تا ۳۳ هزار پذیرایی در میان زائران توزیع شده است.

موسی‌کاظمی با بیان اینکه سه آشپز و هفت کمک آشپز از ابتدای فعالیت موکب پخت غذا را در آشپزخانه موکب دنبال کرده‌اند، بیان کرد: با حضور برخی از خدام که به صورت موقت در آشپزخانه فعالیت دارند در مجموع هر روز ۱۵ خادم برای پخت غذا فعالیت دارند که این تعداد نسبت به حجم غذاهای تهیه شده بسیار اندک است.

وی یادآور شد: بیشتر مواد اصلی مورد نیاز آشپزخانه از ایران تهیه و برخی از کالاهای خاص مورد نیاز نیز در عراق تأمین شده است.

انتهای پیام
captcha