جنبش عصائب: مدیریت زیارت عتبات در عراق به وزارتخانه نیاز دارد
کد خبر: 4086300
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶

جنبش عصائب: مدیریت زیارت عتبات در عراق به وزارتخانه نیاز دارد

همزمان با اتمام موسم زیارت اربعین سید و سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین(ع) در عراق، جنبش عصائب اهل الحق این کشور در پیامی خواستار تشکیل وزارتخانه‌ای ویژه اداره زیارات عتبات عالیات شد.

خیل عظیم زائران اربعین در بین الحرمین کربلا

به گزارش ایکنا به نقل از بغداد الیوم، نعیم العبودی، سخنگوی جنبش عصائب اهل الحق عراق امروز، یکشنبه در صفحه توئیتر پیشنهاد کرد که برای اداره زیارت عتبات عالیات در این کشور تشکیل وزارتخانه‌ای ویژه نیاز است.

وی افزود: صحنه‌ای وسیع و با عظمت از زیارت اربعین در  تمام خیابان‌های شهر کربلا متجلی شد و جمعیت ۲۱ میلیون نفری از زائران در این همایش حضور یافتند که سه میلیون نفر آن‌ها غیر عراقی بود و این بزرگترین تجمع بشری در نوع خود در طول تاریخ بوده است.

العبودی با بیان اینکه حضور این میزان زائر باعث شده تا زیارت اربعین ابعاد بین‌المللی به خود بگیرد، افزود:‌ از این رو می‌طلبد تا وزارتخانه‌ای ویژه مدیریت زیارت عتبات عالیات و توسعه برنامه‌های زیارتی در این خصوص راه‌اندازی شود.

آستان مقدس حضرت ابوالفضل العباس(ع) روز گذشته تعداد کل زائران امسال اربعین امام حسین(ع) را بیش از ۲۱ میلیون نفر اعلام و بیان کرد: تعداد کل زائران اربعین به ۲۱ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۴۰ نفر می‌رسد.

براساس گزارش‌ها پوشش رسانه‌ای اربعین امسال کربلای معلی نیز از هفتم صفر با مشارکت بیش از ۵۰۰ نهاد رسانه‌ای از داخل و خارج عراق(۱۵ کشور) آغاز شد و تا ۲۰ صفر ادامه داشت.

ماجد الوائلی، استاندار نجف هم اعلام کرد: نجف اشرف، امسال در ۱۵ روز اخیر، روزانه میزبان ۷۵۰ هزار تا یک میلیون زائر بوده است.

انتهای پیام
captcha