انتخابی که تحسین رهبر انقلاب را برانگیخت + فیلم
کد خبر: 4086314
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

انتخابی که تحسین رهبر انقلاب را برانگیخت + فیلم

تلاوت آغازین مراسم عزاداری هیئات دانشجویی در روز اربعین حسینی در حضور رهبر معظم انقلاب، تحسین معظم‌له را به دنبال داشت.

سیدمحمد حسینی‌پور قاری ممتاز کشور

به گزارش ایکنا، در اربعین سید و سالار شهیدان، حسینیه امام خمینی(ره) میزبان هیئت‌های دانشجویی بود و دانشجویان عزادار در حضور مقام معظم رهبری همنوا با زائران کربلای معلّی یکپارچه ندای «لبیک یا حسین(ع)» سر دادند.

در طلیعه این مراسم سیدمحمد حسینی‌پور، قاری بین‌المللی کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت که مورد توجه حاضران در این جلسه قرار گرفت. اما آنچه باعث بیشتر دیده شدن تلاوت این قاری جوان کشورمان شد، بیان نکته‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب درباره انتخاب آیات تلاوت شده قاری جلسه بود، تعریفی که با واژه «خوش‌سلیقگی» ابراز شد. در همین راستا گفت‌وگویی با این قاری جوان صورت گرفته تا بیشتر از این تلاوت و آیات انتخاب شده بدانیم.

سیدمحمد حسینی‌پور، نفر اول پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی که هم‌اکنون دانشجوی دانشگاه تهران است در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد تلاوتی که روز گذشته 26 شهریورماه گفت: آیات انتهایی سوره مبارکه اسراء و آیات ابتدایی سوره مبارکه کهف قرائت شد. این آیات انتخاب خودم بود، البته در مشورت با دوستان، پیشنهادات دیگری هم مطرح شده بود.

وی افزود: تلاوت را از آیات پایانی سوره مبارکه اسراء شروع کردم و تا همان آیه‌ای که پس از تلاوت، حضرت آقا به آن اشاره کردند «نَحْنُ نَقُصُّ عَلَيْكَ نَبَأَهُمْ بِالْحَقِّ إِنَّهُمْ فِتْيَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَزِدْنَاهُمْ هُدًى» ادامه دادم.

حسینی‌پور بیان کرد: آیات پایانی سوره اسراء و آیات ابتدایی سوره کهف، آیات معروفی هستند، به خصوص آیه شریفه «أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبًا»، چرا که این همان آیه‌ای است که رأس بریده حضرت امام حسین(ع) تلاوت کردند.

این قاری قرآن درباره برنامه‌ریزی‌ای که برای این تلاوت انجام داده بود، گفت: در ابتدا قصد داشتم در صورت کمبود وقت تا آیه مبارکه «رَبَّنَا آتِنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَهَيِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا» تلاوت کنم، اما وقت کافی برای تلاوت چند آیه دیگر پیدا کردم.

نفر اول چهل و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم استان تهران در رشته قرائت تحقیق با اشاره به اینکه در این دیدار هیئت‌های دانشجویی و عمدتاً جوان حضور داشتند، گفت: احساس من این بود که با توجه به مدل جلسه، جو جلسه و حاضرانی که در جلسه حضور داشتند این آیات به خصوص آیات انتهایی خیلی می‌تواند مناسب باشد و الحمدالله مورد توجه حضرت آقا واقع شد.

وی افزود: فارغ از اینکه این تلاوت را من انجام داده باشم یا هر قاری دیگری،‌ این نکته برای من اهمیت داشت که مقام معظم رهبری از بین سه ساعت برنامه و پنج اجرا که از سوی پنج نفر مختلف انجام شد و کوتاهترین آنها هم برنامه تلاوت قرآن بود، در سخنرانی هفت‌دقیقه‌ای خودشان به تنها چیزی که از لابه‌لای این جلسه اشاره کردند همین بحث تلاوت قرآن بود. اشاره دقیق ایشان به این مسئله نشان از نکته‌سنجی حضرت آقا و در عین حال اهتمام و احترام فراوان ایشان به تلاوت قرآن است. این برای همه ما درس است و متاسفانه آنجایی که توجه ایشان بیشتر به موضوع معطوف است، کمترین اهتمام از سوی مسئولان اجرایی را شاهدیم.

سخنرانی مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با هیئت‌های دانشجویی در ذیل قابل مشاهده است.

تلاوت آغازین مراسم از سوی حسینی‌پور
انتهای پیام
captcha