شهید کاوه رمز نگاه توحیدی را از امام حسین(ع) آموخت
کد خبر: 4086483
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
حجت‌الاسلام ماندگاری:

شهید کاوه رمز نگاه توحیدی را از امام حسین(ع) آموخت

استاد حوزه و دانشگاه گفت: نگاه توحیدی انسان‌ساز است و سردار شهید محمود کاوه رمز نگاه توحیدی را از امام حسین(ع) آموخت و هر کسی که نگاه توحیدی دارد می‌تواند رهرو این مسیر باشد.

حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاهبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته، ۲۷ شهریور در مراسم سی‌وششمین سالگرد شهادت سردار سرلشکر محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ خراسان‌جنوبی که در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: ساده‌زیستی، دقت در حفظ بیت‌المال و ولایتمداری از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید کاوه بود که برگرفته از نگاه توحیدی است و اگر ما هم نگاه توحیدی داشته باشیم که امام حسین(ع) و کربلا به ما یاد دادند، می‌توانیم مثل شهدا باشیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ۳۶ سال پیش در چنین ایامی محمود کاوه به شهادت رسید اما راه او همانند راه اربابش امام حسین(ع) ادامه دارد، افزود: نگاه توحیدی انسان‌ساز است و سردار شهید محمود کاوه رمز نگاه توحیدی را از امام حسین(ع) آموخت و هر کسی که نگاه توحیدی دارد می‌تواند رهرو این مسیر باشد.

ماندگاری با بیان اینکه اگر نگاه توحیدی در جامعه حاکم باشد رستگار خواهیم شد، یادآور شد: شهید کاوه با تمام سختی‌ها از نماز شب غافل نمی‌شد، چراکه نگاه توحیدی داشت و همین نگاه از او یک اسوه ساخته است چون در سختی‌ها سختی را نمی‌بیند بلکه پاداش را می‌بیند.

وی به ترس دشمن از رشادت‌های شهید کاوه اشاره کرد که برای زنده یا مرده او جایزه تعیین کرده بود، ادامه داد: حقوق شهید کاوه دو هزار و ۲۰۰ تومان بود که از همان میزان نیز بخشی را صرف جبهه می‌کرد که برگفته از نگاه توحیدی بود.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: حل مشکلات مملکت و جوانان ما آموزش در مکتب امام حسین(ع) است تا از سختی‌ها فرار نکنیم و سختی خدمت، ایثار و فداکاری را تحمل کنیم و به آیه «اِنَّ مَعَ العُسرِ یُسراً» برسیم.

ماندگاری گفت: امروز دشمن نمک به زخم خانواده شهدا می‌پاشد؛ روی زخم‌ حضرت زینب(س) نیز نمک‌ پاشیدند ولی آن حضرت، عسر و یسر را به‌خوبی درک کرده در مجلس یزید پس از آن همه سختی و مشقت و دیدن داغ عزیزان می فرماید: «ما رأیتُ الاّ جمیلاً؛ جز زیبایی چیزی ندیدم.»

یادآور می‌شود، در این مراسم از کتاب «آخرین تماس» تاریخ شفاهی جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس غلامرضا قنبری رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha