ضرورت برنامه‌ریزی صحیح برای ترویج «عفاف و حجاب» در مدارس
کد خبر: 4086499
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

ضرورت برنامه‌ریزی صحیح برای ترویج «عفاف و حجاب» در مدارس

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: برنامه‌ریزی در راستای اقناع فکری دانش‌آموزان برای پذیرش قلبی و درونی ‫عفاف و حجاب و عمل به آن مهمترین وظیفه مدیران مدارس است.

عفاف و حجاب

به گزارش ایکنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست تخصصی عفاف و حجاب مدارس استان که با حضور فرماندهان سپاه ثارالله و نیروی انتظامی استان برگزار شد، گفت: نظام تعلیم و تربیت، تربیت کودکان از صفر تا ۱۸ سالگی را بر عهده دارد که بر اساس سند تحول بنیادین به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش در مسیر ترویج «حجاب و عفاف» قدم بر می‌دارد.

وی افزود: اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب در آموزه‌های دینی و آرمان‌های انقلاب اسلامی، منویات بنیانگذار انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری و فرهنگ و آداب و رسوم ملی ایرانی، جایگاه رفیعی دارد و جامعه ایرانی همواره از مروجان این فرهنگ بوده است.

رضایی گفت: عفاف و حجاب نماد دینی ارزشی و ملی فرهنگ ایرانی و یک نماد انقلابی‌گری است؛ بنابراین دشمنان ارزش‌های الهی، دینی و انقلاب به لحاظ جایگاه بسیار مهم عفاف و حجاب سعی دارند به عناوین مختلف این نماد را کمرنگ یا از بین ببرند و این اقتدار را بشکند.

وی جلب مشارکت سازنده و اثربخش خانواده‌ها در حفظ، تعمیق و اشاعه حیا، عفاف و پوشش دانش‌آموزان را بر اساس سند تحول بنیادین ضروری دانست و افزود: برنامه‌ریزی در راستای اقناع فکری دانش‌آموزان برای پذیرش قلبی و درونی ‫عفاف و حجاب و عمل به آن مهمترین وظیفه مدیران مدارس است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان افراط و تفریط را سم فعالیت‌های تربیتی دانست و تصریح کرد: باید با معرفی الگوها و ارزش‌های اسلامی، دانش‌آموزان را به سمت حجاب و عفاف هدایت کنیم.

رضایی از هفته دفاع مقدس به عنوان نماد مقاومت ایرانی اسلامی یاد کرد و بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و توجه به هفته دفاع مقدس در آغاز سال تحصیلی جدید تأکید کرد.

وی از شهدا به عنوان الگویی اثربخش و دارایی ارزنده برای تربیت نسل جوان و نوجوان نام برد و گفت: معرفی و بیان وصیت‌نامه شهدا در مدارس باید به صورت هفتگی و ماهیانه انجام شود.

انتهای پیام
captcha