آیین تجلیل از آزادگان در قیدار برگزار شد
کد خبر: 4086783
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

آیین تجلیل از آزادگان در قیدار برگزار شد

آیین تجلیل از آزادگان شهر قیدار با حضور مسئولان و خانواده‌های معزز آزادگان توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر قیدار برگزار شد.

آزادگان

به گزارش ایکنا از زنجان، سیدمصطفی موسوی شهردار قیدار ظهر امروز ۲۹ شهریور در آیین تجلیل از آزادگان شهر قیدار با تقدیر از مقام شهدا و آزادگان، امنیت فعلی کشور را مرهون شجاعت این عزیزان دانست و گفت: اقتدار امروز ایران اسلامی به سبب ایثارگری‌های رزمندگان و شهدای والامقام دفاع مقدس حاصل شده است.

وی معرفت‌شناسی را از ویژگی‌های ایثارگران دانست و افزود: حقیقتا فداکاری ایثارگران و شهدای گرانقدر بار سنگینی بر عهده ما مسئولان نهاده که باید حافظ و پاسدار این انقلاب و دستاوردهای امام خمینی(ره) باشیم.

شهردار قیدار با تاکید بر اینکه امروز کشور ما نیازمند همت جمعی اقشار مختلف به ویژه نسل جوان برای تقویت معرفت و معنویت است، متذکر شد: ایران اسلامی از وجود عالمان وارسته‌ای برخوردار است که نور علم‌شان باید فضای کشور را پر کند تا مردم از برکات بزرگان که قطعا ایثارگران نمونه‌ بارز آن هستند در زمینه‌های مختلف بهره‌مند شوند تا زندگی بهتر توأم با معنویت برای مردم ما حاصل شود.

این مسئول با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري بر حفظ منزلت اجتماعی ايثارگران و نيز تاكيد امام راحل مبنی بر اينكه مبادا پيشكسوتان راه شهادت به فراموشی سپرده شوند اظهار كرد: در تمام جوامع بشری ارزش‌هایی وجود دارد که بنیان اصلی فرهنگ آن جامعه را تشکیل می‌دهد که برخی از این ارزش‌ها مانند فرهنگ ایثارگری مشترک است که در بین تمام مکاتب بشری دارای جایگاه و منزلت بالایی است.

موسوی اشاره به جايگاه رفيع و ارزشمند شهدا در جامعه اسلامی، تصریح کرد: برای پی بردن به مقام و منزلت جايگاه شهدا بايد از آيات قرآن‌كريم بهره گرفت آن‌گونه كه قرآن‌كريم می‌فرمايد شهدا زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

در پایان این مراسم تعدادی از آزادگان به خاطره‌گویی از دوران دفاع مقدس و اسارت پرداختند و با اهدای لوحی از آزادگان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha