حفظ اخلاق رسالت دستگاه‌های امنیتی و نظامی است
کد خبر: 4087461
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۴

حفظ اخلاق رسالت دستگاه‌های امنیتی و نظامی است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه دشمنی دشمنان علیه ایران بر همگان روشن است، گفت: تکلیف دستگاه‌های امنیتی، نظامی و قضایی حفظ اخلاق و ادب است و با اسلحه و ... در مقابل مردم نباید ایستاد.

آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امام جمعه اراک، امروز، اول مهر، در نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته اراک که در مصلای بیت‌المقدس این شهرستان برگزار شد، شهید سلیمانی را فخر ایران زمین و جبهه مقاومت دانست و با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در نیویورک و سخنان وی در سازمان ملل، ادامه داد: به نمایش گذاشتن عکس این شهید در سازمان ملل نشان از اهمیت موضوع شهادت سردار سلیمانی دارد.

وی ضرورت پیشه کردن تقوا برای هر زن و مرد مسلمان را متذکر شد و گفت: تقوا گوهر حیات طیبه انسانی است و باید در زندگی فردی و اجتماعی دنبال شود. خروج از مرز تقوا در واقع خروج از حریم الهی است. عمل کردن در سایه تقوا از توصیه‌های قرآن و ائمه اطهار (ع) ‌در تمام عرصه‌هاست. جامعه‌ای سعادتمندست که در آن معنویت، اخلاق و تقوا حاکم باشد؛ چراکه داشتن تقوا تضمین‌کننده امنیت، رفاه و آرامش، پرهیز از قانون‌شکنی و ... است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) امام رضا(ع) اشاره کرد و با بیان اینکه با حرکت در مسیر اهل بیت(ع) باید حیاتمان را به حیات طیبه تبدیل کنیم، افزود: امامان معصوم(ع) بر شاخصه‌هایی نظیر عفاف اجتماعی، اخلاقی و صداقت در کردار، گفتار و عمل تأکید و توصیه بسیار داشته و اساس دین را بر پایه سجده‌های طولانی، امانتداری، ولع در عفت و ... دانستند.

خطیب جمعه اراک با بیان اینکه تمام موفقیت‌ها در سایه داشتن تقوا به دست آمده و باید کفه تقوا تقویت شود. اگر آسیب می‌بینیم باید نقطه ضعف را در بی‌تقوایی یا کم تقوایی جست‌و‌جو کرد، به پیاده‌روی اربعین در عراق و جاماندگان اربعین در اقصی نقاط کشور اشاره کرد و افزود: این مراسم هفته اول هفته بدون کوچکترین مشکل و کمترین هزینه با حضور حداکثری مردم برگزار شد که این امر نسان از عشق میلیون‌ها نفر به امام حسین(ع) دارد.

وی در خطبه دوم نماز عبادی ـ سیاسی جمعه این هفته اراک به انتخاب اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره و ادامه داد: سیاست‌های برنامه 5 ساله آینده کشور پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت نظام در 7 فصل توسط مقام معظم رهبری مطرح شد و لازم است قوای سه گانه، ملت و نیروهای مسلح در راستای اجرای این سیاست‌ها تلاش مضاعف داشته باشند.

دری نجف‌آبادی به آغاز هفته دفاع مقدس از چهارشنبه، 30 شهریور و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در این مراسم اشاره و تصریح کرد: ایشان در این سخنرانی که به صوورت آنلاین و به صورت ویدئو کنفرانسی پخش شد به درس‌هایی همچون مقاومت، خدمت به مردم و تدبیر توصیه فرمودند.

وی بیان کرد: عظمت امروز ایران در طول ۴۰۰ سال اخیر نظیر نداشته و این مهم به برکت رهنمون‌های امام راحل، رهبری و شهدا به دست آمده است. ملت امروز ما سردار و رزمنده سپاه اسلام و قرآن هستند و با در پیش گرفتن درس مقاومت و آزادی از امام حسین(ع) هیچگاه از مواضع دینی و اعتقادی خود کوتاه نخواهند آمد. ایران اسلامی به دانشگاه مقاومت و صبر تبدیل شده است و درس مقاومت را به سایر کشورهای منطقه منتقل کرده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: جنایت‌های بسیاری در غزه، یمن و سایر کشور ها رخ می‌دهد، اما هیچ‌یک از کشورهای مدعی حقوق بشر واکنشی نشان نداده و بی‌تفاوت از کنار آن عبور می‌کنند، اما در مقابل اعتراض‌ها در ایران واکنش‌های عجیب و گسترده‌ای از خود نشان می‌دهند، البته اعتراض به معنی آتش زدن مسجد و ایجاد فتنه نیست. مردم بدانند که با آنان صادق هستیم، مردم ما علما، امام راحل و مقام معظم رهبری را به خوبی می‌شناسند، می‌دانیم شاید یک طلبه و یک پاسدار خلافی بکند، اما نباید در واکنش به چنین خطایی همگان را زیر سؤال برد. دشمنان به دنبال بهانه هستند که تمام عظمت، اقتدار و پیروزی‌های این ملت را زیر سؤال ببرند و توطئه‌افکنی آنان با ۲۶۰ شبکه ماهواره‌ای علیه کشور گواه بر این ادعاست؛ از این رو باید صبر را تمرین کرد و با اقتدار در مقابل آنان ایستاد.

نماینده ولی‌فقیه در استان به حادثه منا و به شهادت رسیدن 7 هزار نفر اشاره کرد و افزود: شبکه‌های سعودی کوچکترین کاری در این راستا انجام ندادند، اما امروز به هر اتفاقی در ایران دامن می‌زنند و با استفاده از پول نفت به دنبال آسیب رساندن به ایران و ایجاد آشوب هستند، اما ملت ما بیدارست و با اقتدار از کیان انقلاب، اسلام و قرآن دفاع می‌کند.

به گفته وی آشوب به پا کردن در کشور توسط دشمنانی مانند آل‌سعود، برای انتقام‌گیری از امام، انقلاب و رهبر معظم و شهداست. عزت کشور بعد از ملت، به نیروهای امنیتی و نظامی باز می‌گردد. ایران کشور امام زمان(عج)، ودیعه فاطمه الزهرا(س)، سیدالشهدا(ع) و خون هزاران شهید است و باید نسبت به این کشور احساس مسئولیت داشته باشیم. ملت ما با افرادی که سطل زباله آتش می‌زنند و به خودروهای امدادی و انتظامی آسیب می‌رسانند کاری ندارند. تکلیف و وظیفه ما و همه دستگاه‌های امنیتی، نظامی و قضایی حفظ اخلاق و ادب است و با اسلحه و ... در مقابل مردم نخواهیم ایستاد، هرچند که صبر مردان خدا، دستگاه قضایی و امنیتی و ... حدی دارد.

انتهای پیام
captcha