حماسه اربعین معادلات سیاسی دشمنان را برهم زد
کد خبر: 4087466
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷

حماسه اربعین معادلات سیاسی دشمنان را برهم زد

امام جمعه قزوین گفت: نشست رئیس‌جمهور در شانگهای دشمنان را بسیار عصبانی کرده است و از سوی دیگر اتحاد بین ایران و عراق در خلق حماسه اربعین معادلات سیاسی دشمنان را برهم زده است.

حماسه اربعین

به گزارش ایکنا از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین، در خطبه‌های نماز‌جمعه که امروز، یکم مهر ماه در مسجدالنبی (ص) قزوین برگزار شد با اشاره به چهل‌و‌دومین سالروز آغاز جنگ تحمیلی اظهار کرد: امام (ره) در ابتدای جنگ تحمیلی فرمودند «دزدی آمده و سنگی انداخته و رفته»، امام با فرهنگ مردم صحبت کرد، دزد در محله‌ها خانه‌ای را شناسایی می‌کند و سنگی به شیشه می‌زند و منتظر عکس‌العمل می‌ماند و اگر عکس‌العملی نبیند حمله کرده و آن خانه را غارت می‌کند، مردم و بسیج و سپاه به سنگ‌اندازی دشمن عکس‌العمل نشان داده و با رشادت‌های خود تهدید دشمن را تبدیل به عزت و اقتدار جمهوری اسلامی کردند.

وی گفت: دشمنان ما توان مقابله در برابر سربازان خدا را ندارند. اگر دشمن با شفافیت به میدان بیاید همه وظیفه خود را در برابر دشمن می‌شناسند. بعضی‌ها در برابر شمشیر پیروزند اما در برابر شبهه و دروغ و تهمت و رفتارهای منافقانه اسیر شده و با فتنه‌گران هم صدا و همراه می‌شوند.

این مسئول خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید که فتنه از قتل بزرگتر و خطرناکتر است، دشمنان شما دائما فتنه می‌کنند تا شما را از دین برگردانند. البته ما هم تا زمانیکه فتنه‌های سوریه و حلب و عربستان و منافقان را ندیده بودیم درک صحیحی از فتنه نداشتیم اما حالا درک می‌کنیم که فتنه از قتل و کشتار سخت‌تر است.

وی تصریح کرد: فتنه با اختلاف و دو دستگی بین مردم، از بین بردن امنیت و آسایش مردم، تخریب اموال ‌عمومی و قتل و غارت، اهداف خود را پیش می‌برد و نسخه قرآن در برابر فتنه‌گران آن است که باید آنان را نابود کنیم تا ریشه‌فتنه خشکیده شود.

فریب خورده‌ها هدایت شوند

امام جمعه قزوین بیان کرد: فتنه‌گری که در رسانه‌ها کد می‌دهد و رمز تهییج و آشوب می‌فرستد باید تنبیه شود تا ریشه فتنه خشک شود و دست نشانده‌ها و فریب خورده‌ها باید ارشاد و هدایت شوند.

وی تأکید کرد: در آینه فتنه‌ها معلوم می‌شود که شما چقدر مؤمن هستید، مردانگی، صداقت، انسانیت، تعهد و پای‌کار خدا و اسلام بودن شما محک می‌خورد و سره از ناسره مشخص می‌شود. بهشت برای فتنه‌گران حرام است. در فتنه ابزار دست کافران نشویم، خدا وعده داده که هر مکر و نیرنگ شیطانی به ضرر مکاران و نیرنگ‌بازان است و دامی است که برای نابودی خود پهن کرده‌اند.

عابدینی خاطرنشان کرد: نشست رئیس‌جمهور در شانگهای دشمنان را بسیار عصبانی کرده است و از سوی دیگر اتحاد بین ایران و عراق در خلق حماسه اربعین معادلات سیاسی دشمنان را بر هم زده است.

وی یادآور شد: برای خانم جوانی در ایران حادثه تلخی پیش آمد و مسلمانان برای او متأثر شدند اما گرگ‌های فتنه‌گر همچون لاشخور پیکر او را مورد سوء استفاده سیاسی قرار دادند. آمریکا و یهود و رسانه‌های غربی هم به او اهانت کردند و جان او را ابزار فتنه‌گری خود قرار دادند در حالیکه مسئولین نظام مجدانه پیگیر این جریان هستند.

این مسئول اظهار کرد: پدران و مادران متوجه فعالیت فرزندان خود باشند تا مورد سوء استفاده فتنه‌گران قرار نگیرند. کسانیکه برای مهسا امینی سینه چاک شده‌اند برای شهدای منا چه کردند، چقدر اظهار ناراحتی کردند. چرا این‌ها برای جوانانی که توسط سعودی‌ها در عربستان سرشان بریده می‌شود قیام نمی‌کنند؟

وی گفت: پیروان چشم و گوش بسته آمریکا که در ایران ساکتند و اغتشاشات را رهبری می‌کنند از دین و خدا و اخلاق و انسانیت بی‌بهره‌اند اما جامعه اسلامی نحوه برخورد صحیح با این ارازل و اوباش را در هر سطحی از انحراف و گمراهی که باشند به خوبی می‌داند.

امام جمعه قزوین در پایان خاطرنشان کرد: اتفاقات چند روز اخیر اولین فتنه‌ای نیست که دشمن مهیا کرده است و در مواجهه با این فتنه شاهدیم که مردم بیش از هر زمان دیگری با بیداری و غیرت و بصیرت و دلسوزی در برابر آشوبگران ایستاده‌اند و این امر بیانگر این مطلب است که سال به سال بر بصیرت و فهم مردم در برابر فتنه‌گران افزوده می‌شود.

انتهای پیام
captcha