همکاری فارغ‌التحصیلان جامعةالمصطفی با مدارس خارج کشور پیگیری می‌شود
کد خبر: 4087510
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳

همکاری فارغ‌التحصیلان جامعةالمصطفی با مدارس خارج کشور پیگیری می‌شود

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در دیدار با رئیس جامعةالمصطفی العالمیه گفت: در مدارس ایرانی خارج کشور امکان استفاده از برخی فارغ التحصیلان المصطفی که دارای صلاحیت مدرسه‌ای باشند را پدید خواهیم آورد.

مهدی فیاضی، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور

به گزارش خبرنگار ایکنا، مهدی فیاضی، رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزات آموزش و پرورش، عصر امروز یکم مهر در دیدار با رئیس جامعةالمصطفی العالمیه با طرح پیشنهادی به منظور تاسیس واحد تیزهوشان و پیشگامان جوان، ویژه اتباع و فرزندان دانشجویان خارجی محصل در جامعةالمصطفی اظهار کرد: در مدارس ایرانی خارج کشور امکان استفاده از برخی فارغ التحصیلان جامعةالمصطفی که دارای صلاحیت مدرسه‌ای باشند را پدید خواهیم آورد، تا ایشان بعنوان نیروی محلی ماهر برخی از کسری کادر مدارس را جبران کند و هنگام لزوم دوره‌های بدو خدمت را نیز برایشان قرار خواهیم داد.

وی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی و تقدیر از دستاورد‌های جامعةالمصطفی در عرصه علمی و بین‌المللی، اظهار امیدواری کرد با سازماندهی مناسب، فصل جدیدی از همکاری میان وزارت آموزش و پرورش و جامعةالمصطفی العالمیه گشوده شود.

فیاضی استفاده از ظرفیت دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی برای تدریس در مدارس ایرانی خارج از کشور را یکی از عرصه‌های همکاری مشترک برشمرد و از آمادگی مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش جهت ارائه تسهیلات اخذ مجوز برای راه‌اندازی مدارس ویژه اتباع غیرایرانی با استفاده از ظرفیت‌های دانش‌پژوهان جامعةالمصطفی خبر داد.

همکاری فارغ‌التحصیلان المصطفی با مدارس خارج کشور پیگیری می‌شود

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور، تاسیس واحد تیزهوشان و نخبگان دانش‌آموزان اتباع غیرایرانی و اجرای طرح پیشگامان جوان با استفاده از ظرفیت انجمن‌های دانش‌آموزی را از دیگر مسائلی دانست که می‌تواند در توانمندسازی و ایجاد ظرفیت‌های جدید در آموزش و تربیت فرزندان طلاب جامعةالمصطفی در دستور کار مشترک قرار گیرد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه در سخنانی اظهار کرد: جامعةالمصطفی در کنار آموزش‌هایی که برای دانش‌پژوهان خود تدارک دیده است، به مسئله آموزش خانواده‌ها و فرزندان طلاب نیز توجه ویژه‌ای داشته و این مسئله همواره از جایگاه برجسته‌ای در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و آموزشی المصطفی برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: فرزندان و خانواده‌های دانش‌پژوهان المصطفی که طی سالیان حضور در ایران، با زبان فارسی و فرهنگ ایرانی اسلامی آشنا شده‌اند، سرمایه‌های ارزشمند فرهنگی برای کشور به شمار می‌آیند که می‌توانند ظرفیت‌های فراوانی را برای بخش‌های مختلف به همراه داشته باشند.

عباسی یکی از نیاز‌های مهم فرزندان و خانواده‌های طلاب غیرایرانی را موضوع مدرسه و آموزش دانست و خاطرنشان کرد: بخشی از این نیاز با راه‌اندازی مدارس توسط جامعةالمصطفی تامین می‌شود و بخش دیگر نیز با استفاده از ظرفیت مدارس عمومی کشور مرتفع می‌گردد؛ اما باید نسبت به این مسئله برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد تا دچار برخی آسیب‌های فرهنگی نشویم.

رئیس جامعةالمصطفی ضمن تقدیر از همکاری‌های وزارت آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت فرزندان و خانواده‌های طلاب غیرایرانی، آمادگی جامعةالمصطفی برای هرگونه اقدام در جهت توسعه همکاری‌های دوجانبه را اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha