ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رفع مشکلات روز جامعه تاثیر مثبت دارد
کد خبر: 4088490
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رفع مشکلات روز جامعه تاثیر مثبت دارد

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رفع مشکلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و روز جامعه تاثیر مثبت دارد.

طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگرانبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، طاهر موهبتی، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز ۶ مهرماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از دستگاه‌هایی که باید در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش اصلی را ایفا کند و مطالبه رهبر انقلاب بوده، بنیاد شهید و امور ایثارگران است که اگر بخواهیم این فرهنگ را محقق کنیم باید عالم عامل باشیم.

وی ادامه داد: معجزه فرهنگ ایثار و شهادت را ما تجربه کردیم، اینکه دغدغه رهبر معظم انقلاب ترویج این فرهنگ است و مطالبه‌گری می‌کنند یعنی اینکه فاصله گرفته‌ایم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در رفع مشکلات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و روز جامعه تاثیر مثبت دارد.

موهبتی ادامه داد: جامعه هدف ایثارگران از درجه بالایی برخوردارند زیرا در مکتب ایثار و شهادت تربیت شده‌اند و تک فهمی و بد فهمی است که بگوییم فقط با سلاح به مواجهه با دشمن پرداختیم بلکه جنگ با مردمی کردن و حاکمیت فرهنگ ایثار و شهادت موجب پیروزی شد و همان دغدغه‌ای که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌ها بارها به آن اشاره کرده‌اند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه امروز نسل جوان به عمل ما نگاه می‌کند و نمی‌توان افراد را به معروف هدایت اما خود معروف را ترک کنیم لذا اگر بخواهیم فطرت عالم را سیراب کنیم باید عالم عامل باشیم، تصریح کرد: در زمان جنگ ما خدامحور بودیم، حق‌الناس را رعایت می‌کردیم و در حوزه خدمت به مردم، خادمی را حل مشکلات مردم می‌دانستیم؛ لذا درصدد حل مشکلات مردم بر می‌آمدیم و تعلق به دنیا نداشتیم.

موهبتی گفت: فضای حاکم بر جنگ به گفته حضرت امام خمینی (ره) نعمت بود زیرا انسان‌هایی را ساخت که در راه تداوم انقلاب می‌کوشند که امیدواریم تفکر بسیجی و فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه حاکمیت کامل پیدا کند و مردم در مقابل جریانات اخیر قاطع و بدون پیام مقام معظم رهبری حضور پیدا کردند اما بعضی گروه‌های مرجع امتحان خوبی پس ندادند.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه برای شنیدن اعتراض مدنی مشکلی وجود ندارد اما منحرف کردن اعتراض به اغتشاش پذیرفتنی نیست زیرا از آن طرف کشور فرمان می‌گیرند، گفت: در جریانات اخیر موضوع براندازی است و هرج و مرج که می‌آید، کیان ملت را به باد خواهد داد و موظفیم در مقابل این جریان بایستیم.

موهبتی اظهار کرد: در پایان هر دوره کاری آنچه به انسان آرامش می‌دهد و رضایت انسان را فراهم می‌کند، این است که رضایت قلبی از گذشته باشد و با خدمت به مردم میسر می‌شود؛ مهم این است که در دوران خدمت گره از کاری گشوده‌ایم یا گره بر کاری داده‌ایم، آیا کار راه‌انداز بودیم یا کار برانداز بنابراین اگر کاری نمی‌توانیم انجام دهیم گره نباید بزنیم و در کار باید اخلاق داشته باشیم.

در این آیین از خدمات پنج ساله حجت‌الاسلام تقی عزیزی تقدیر و ابوالفضل نوفرستی به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌جنوبی معرفی شد.

انتهای پیام
captcha