جوانان نیازمند شناخت پیشینه معنوی خود هستند
کد خبر: 4088657
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶

جوانان نیازمند شناخت پیشینه معنوی خود هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه نگاه زیباشناسانه هنر در جشنواره آواهای آسمانی و سایر جشنواره‌ها تجلی پیدا می‌کند، اظهار کرد: جوانان و نوجوانان امروز بیش از گذشته نیاز دارند پیشینه درخشان خود را بشناسند.

سینا دلشادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سینا دلشادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، امروز، 7 مهر، در آیین اختتامیه و تجلیل از نفرات برگزیده اولین جشنواره ملی «آواهای آسمانی» ویژه روستاییان و عشایر کشور که در مجتمع فرهنگی هنری آفتاب اراک برگزار شد، گفت: عرصه فرهنگ و هنر عرصه‌ای است که افراد بسیاری وارد این عرصه می‌شوند و چند صباحی حضور دارند و می‌روند، اما تعداد اندکی باقی می‌مانند.

وی اظهار کرد: نغمه‌ای در صحنه هستی و هنر برجای می‌ماند که آسمانی است و در واقع آواهای آسمانی، راز عشق است. هنری که با ملکوت پیوند خورد ماندگار می‌شود. هنر، موهبت و ودیعه الهی است که در وجود فردی به نام هنرمند به امانت گذارده می‌شود و شکر این نعمت این است که برای رضای پروردگار به کار گرفته شود.

دلشادی ادامه داد: نگاه زیباشناسانه هنر در جشنواره آواهای آسمانی و سایر جشنواره‌ها تجلی پیدا می‌کند. امروز اختتامیه اولین جشنواره برگزار شد و امیدست افتتاحیه دومین جشنواره ملی «آواهای آسمانی» باشد که سال آینده با شکوه بیشتر برگزار کنیم. در این جشنواره بیش از 400 اثر از اقصی نقاط کشور ارسال شده است، اما این جشنواره ظرفیت‌های بیشتر دارد.

وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره هریک گنجینه‌های ارزشی فرهنگی و هنری برای ما هستند و بدون شک این میراث معنوی باید حفظ شده و سینه به سینه نسل‌های بعد منتقل شود تا از فراموشی آن جلوگیری شود. جوانان و نوجوانان امروز بیش از گذشته نیاز دارند پیشینه درخشان خود را بشناسند. برگزاری این جشنواره‌ها به دلیل اهمیت داشتن از لحاظ شکل، ظاهر و محتوا مورد حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و به سهم خودمان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.  

انتهای پیام
captcha