بازسازی گالری‌ هنر‌های آسیایی و اسلامی موزه بروکلین
کد خبر: 4088814
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲

بازسازی گالری‌ هنر‌های آسیایی و اسلامی موزه بروکلین

موزه بروکلین نیویورک روند بازسازی ۱۰ ساله گالری‌های هنر آسیایی و اسلامی را تکمیل کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از The Art Newspaper، این پروژه تقریباً 9 میلیون دلاری شامل نوسازی 20000 فوت مربع (1858 متر مربع) گالری و خارج کردن اشیاء کلیدی از انبار برای نمایش عمومی برای اولین بار بود.

این گالری‌ها آخرین بار در اواخر دهه 1970 مرمت شده بود.

گالری‌ها حاوی نزدیک به 800 شیئ هستند. این اشیاء از مجموعه گسترده‌تر 17000 قطعه‌ای موزه از آثار هنری آسیایی و اسلامی، از جمله آثار معاصر و چندین اثر که برای اولین‌بار از انبار بیرون می‌آیند، تشکیل شده‌اند.

این بازسازی، که توسط شرکت معماران Ennead مستقر در نیویورک انجام شد، شامل ارتقاء سیستم‌های روشنایی و کنترل آب و هوا (که قبلاً توسط فن‌های بزرگ نوسانی انجام می‌شد) و طراحی مجدد نمایشگر و برچسب‌گذاری مجموعه با هدف تعامل بهتر با مخاطب انجام شد.

هنرهای جنوب آسیا و هنرهای جهان اسلام آخرین گالری‌هایی هستند که در پروژه‌ بازسازی تکمیل شده‌اند.

آیسین یولتر(Aysin Yoltar)، متصدی بخش هنر اسلامی، می‌گوید: گالری‌های اسلامی شامل بخش‌های مذهبی و غیرمذهبی از اشیاء و آثار هنری است که هدفشان ارائه سناریوی واقعی از زندگی است که منعکس‌کننده نه فقط دین، بلکه فرهنگ اسلام است. به عنوان مثال، یک جانماز احاطه شده با اثاثیه مسجد، و همچنین سرامیک‌های شیک وجود دارد که در کنار آنها ظروف غذاخوری دیده می‌شود.

کامینز اضافه می‌کند که نقطه قوت اصلی گالری‌های ارتقا یافته، برچسب زدن جامع اما مختصر در سراسر آن است.

او می‌گوید: ما متوجه شدیم که بسیاری از بازدیدکنندگان ما برچسب‌ها را سرسری نمی‌خوانند و این عالی است، زیرا صادقانه بگویم که ترجیح می‌دهیم آنها به این هنر نگاه کنند. اگرچه اکنون تعداد برچسب‌های بیشتری نسبت به قبل داریم، اما گالری‌های قبلی کوتاهی کردند زیرا توضیح زیادی در مورد اشیاء نداده بودند.

این پروژه با کمک‌های مالی متعدد از شهر نیویورک و بنیاد ملون (Mellon Foundation) و همچنین سایر اهداکنندگان دولتی و خصوصی تأمین شد.

موزه بروکلین (Brooklyn Museum) که در محله بروکلین در نیویورک قرار دارد، دومین موزه بزرگ هنری در نیویورک و یکی از بزرگترین موزه‌ها در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود. این موزه در سال ۱۸۹۷ افتتاح شد.  

انتهای پیام
captcha