ضرورت استفاده از ظرفیت موقوفات در مسیر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی
کد خبر: 4089049
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۲

ضرورت استفاده از ظرفیت موقوفات در مسیر ارتقای فعالیت‌های فرهنگی

نماینده ولی‌‎فقیه در لرستان با بیان اینکه در تهاجم فرهنگی که دشمن به نسل جوان هجوم آورده باید با ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و دینی به جوانان کمک کنیم، گفت: ضرورت دارد برخی موقوفات به سمت انجام کارهای فرهنگی و دینی ویژه جوانان سوق داده شود.

حجت‌الاسلام احمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‎فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام‌جمعه خرم‎آباد در دیدار با کارکنان اوقاف و امور خیریه لرستان که شنبه، نهم مهر به مناسبت گرامیداشت دهه وقف انجام شد، گفت: دنیا گذراست و چیزی که برای انسان باقی می‌ماند اعمال انسان است که در روز حساب همراه اوست.

وی با بیان اینکه کسانی که اموال خود را وقف می‌کنند برای خود اعمال شایسته و خوب ذخیره می‌کنند، خواستار شد افرادی که توانایی دارند در امر وقف ورود پیدا کنند و در کار خیر و تأثیرگذار شرکت کنند.

شاهرخی با بیان اینکه برای تشویق مردم به امر وقف باید به نیت واقفان به خوبی عمل شود، چراکه وقتی مال موقوفه در مسیر خودش حفظ شود واقف دلگرم می‌شود، اضافه کرد: در استان لرستان باید از ظرفیت افراد خوشنام استفاده کرد و فرهنگ وقف را از نظر کمیت و کیفیت رشد بیشتری داد، قابل پذیرش نیست که دستگاه‌های دولتی و غیردولتی اموال موقوفه را غیر از نیت واقف استفاده کنند و ضروری است به نیت واقف عمل شود.

نماینده ولی‎فقیه در لرستان ادامه داد: از موقوفات باید بهره‌برداری درست شود و باید موقوفات موجود در استان احیا شوند تا به نیت واقف عمل شود و تأثیر بیشتری در جامعه داشته باشد البته در مسائل فرهنگی نیز باید از گروه‌های فرهنگی و جهادی که در مناطق محروم حضور دارند، اگر موقوفاتی است، استفاده شود.

وی با بیان اینکه در تهاجم فرهنگی که دشمنان به نسل جوان هجوم آورده باید با فعالیت‌های فرهنگی و دینی به جوانان کمک کنیم، اظهار کرد: ضرورت دارد برخی موقوفات به این سمت سوق داده شود و برای احیای سنت وقف باید با ائمه‌ جمعه و جماعت در استان تعامل ایجاد شود تا فرهنگ وقف نهادینه شود.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در خاتمه تأکید کرد: اوقاف و امور خیریه باید با هیئت‌ امنای مساجد و بسیج تعامل داشته باشد تا مساجد در کارهای فرهنگی به نقطه مطلوب برسد.

انتهای پیام
captcha