وزیر اوقاف مصر: حیات رسول الله(ص) ترجمان واقعی از معانی قرآن است
کد خبر: 4089080
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳

وزیر اوقاف مصر: حیات رسول الله(ص) ترجمان واقعی از معانی قرآن است

وزیر اوقاف مصر با بیان اینکه خطبه‌های سراسر مصر برای مدت یک ماه به موضوع پیامبر عظیم الشأن اسلام اختصاص دارد در توصیف ایشان گفت: حیات رسول الله(ص) ترجمان واقعی از معانی قرآن کریم است.

به گزارش ایکنا به نقل از صدی البلد، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر طی سخنانی در مسجد المیناء الکبیر شهر الغردقه در استان البحر الاحمر در حضور استاندار این شهر و جمع زیادی از خبرنگاران از اتحادیه رادیوهای اسلامی از 13 کشور ضمن برشمردن صفات نبی اکرم(ص) بر اساس آنچه در قرآن کریم آمده است، تأکید کرد: ولادت رسول اکرم(ص) ولادت یک امت و میلادی بزرگ برای تمام بشریت و بلکه برای جن و انس و همه وجود بوده است.

 مختار جمعه تصریح کرد: حیات رسول الله(ص) قبل و بعد از بعثت ایشان ترجمان واقعی و درست از اخلاق و معانی قرآن کریم بوده است و از کودکی صادق امین لقب داشت و قبل از بعثت به حکمت و دوراندیشی معروف بود و گواه آن اینکه پس از کشمکش قبایل عرب بر سر اینکه حجر الاسود را کدام قبیله بر سر جایش در دیوار کعبه قرار دهد، حضرت محمد(ص) با تدبیر هوشمندانه سنگ را در جای خود قرار داد.

پیامبر اعظم(ص) از سران قبایل خواست پارچه‌ای بیاورند. سپس حجرالاسود را میان آن قرار داد و از آنها خواست هر یک گوشه‌ای از آن را بردارد. وقتی پارچه را برداشتند و بالا بردند، خود حضرت حجرالاسود را برداشت و در جایش قرار داد. پیامبر با این تدبیر هوشمندانه، از بحرانی که نزدیک بود زمینه‌ساز جنگی سهمگین و کینه توزانه شود، جلوگیری کرد.

وزیر اوقاف همچنین تأکید کرد: صحبت از رسول خدا یک حدیث دوست‌داشتنی است و محبت به رسول خدا جزء لاینفک ایمان و جزء ایمان و شریعت ماست. 

مختار جمعه با بیان اینکه وزارت اوقاف مصر یک ماه کامل را برای سخن گفتن از رسول الله در خطبه‌های نماز جمعه اختصاص داده است، گفت: همه امامان جماعت ملزم به رعایت محتوای خطبه‌های خود در این ماه هستند و البته ایراد خطبه‌های اول و دوم هر کدام نباید بیش از 10 دقیقه به طول انجامد.

انتهای پیام
captcha