عملیات اعزام زائران از مرز تمرچین با امنیت کامل انجام شد
کد خبر: 4089290
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۳

عملیات اعزام زائران از مرز تمرچین با امنیت کامل انجام شد

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: در ایام اربعین امسال شاهد بودیم که عملیات بی‌نظیر اعزام زائران عتبات عالیات از طریق مرز تمرچین پیرانشهر، بدون حتی یک مورد مساله امنیتی یا وقوع جرم انجام شد و بسیاری از مردم به‌ویژه بانوان، حتی شب‌ها در نقطه صفر مرزی با امنیت در حال تردد و حضور برای تشرف به عتبات عالیات بودند.

رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، سردار رحیم جهانبخش، فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ۱۰ مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های هفته پلیس اظهار کرد: غبارروبی مزار شهدا، حضور در نماز جمعه، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، برگزاری صبحگاه مشترک، افتتاح یک مرکز تعویض پلاک و تجلیل از کلانتری‌های برگزیده از جمله برنامه‌های این هفته هستند.

وی با بیان اینکه شعار هفته پلیس «پلیس خادم مردم، مردم حامی پلیس» است، افزود: امنیت پایدار مرهون ایثارگری‌های نیروهای مسلح است، امنیت موجود در کشور محصول فداکاری‌ها و زحمات انتظامی و نیروهای مسلح است که جان خود را در راستای تامین این امنیت فدا می‌کنند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: پلیس همواره ملجا و مامن مردم بوده و این وظیفه خود را به خوبی ایفا کرده است، طی سال جاری فقط در این استان، یک میلیون و ۳۰۰ هزار امدادخواهی از این نیرو انجام شده که بخش قابل توجهی از آن به حضور پلیس در صحنه انجامیده است.

وی بیان کرد: از این میزان ۸۶۰ هزار مورد امدادخواهی عملیاتی و منجر به اعزام مامور انتظامی در ساعات مختلف بر محل وقوع جرم یا درخواست مردمی شده است، ۹۰ درصد حضور نیروهای پلیس در این عملیات‌ها، مربوط به رفع مزاحمت، رفع مشکل و اختلاف خانوگی بوده که این امر نشان می‌دهد مردم پلیس را ملجا، مرجع و پناهگاه امن خود می‌دانند.

جهانبخش اظهار کرد: بیش از ۸۳ درصد ماموریت‌های پلیس در استان، توام با رضایت کامل امدادخواهان شده و علت ۱۷ درصد نارضایتی هم بیشتر دیر رسیدن نیروها بوده است.

وی وجود امنیت کامل در آذربایجان غربی را نشانه موفقیت پلیس در انجام ماموریت‌های محوله دانست و گفت: در ایام اربعین امسال شاهد بودیم که عملیات بی‌نظیر اعزام زائران عتبات عالیات از طریق مرز تمرچین پیرانشهر، بدون حتی یک مورد مساله امنیتی یا وقوع جرم انجام شد و بسیاری از مردم به‌ویژه بانوان، حتی شب‌ها در نقطه صفر مرزی با امنیت در حال تردد و حضور برای تشرف به عتبات عالیات بودند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: با وجود پارک هزاران خودرو در پایانه مرزی تمرچین، پیرانشهر و اطراف آن، با امنیت ایجاد شده توسط پلیس حتی یک مورد سرقت اتومبیل یا یک مورد سرقت اقلام داخل اتومبیل ثبت نشد.

وی با بیان اینکه طی ۶ ماهه نخست سال ۶۵۰۰ سارق در استان دستگیر شده است، تصریح کرد: در این بازه زمانی کاهش صد درصدی در سرقت مسلحانه، کاهش ۳۲ درصدی سرقت به عنف، کاهش ۶۷ درصدی آدم‌ربایی و کاهش ۵۰ درصدی جرایم خشن را در استان شاهد بودیم.

انتهای پیام
captcha