رسانه ملی با تنوع تولید همپای تحولات اجتماعی می‌شود
کد خبر: 4089458
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
جبلی در در آئین افتتاح مرکز سیمرغ:

رسانه ملی با تنوع تولید همپای تحولات اجتماعی می‌شود

پیمان جبلی گفت: اگر رسانه ملی بخواهد همپای تحولات اجتماعی پیش رود باید با ساخت انواع گونه از مستند و خبر گرفته تا مستند داستانی و تله تئاتر در اندیشه جذب مخاطب باشد.

به گزارش ایکنا، پیمان جبلی در آئین افتتاح رسمی مرکز سیمرغ که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما امروز 11 مهر برگزار شد با اشاره به اولین سالگرد صدور حکم مقام معظم رهبری و آغاز دوران تحول در رسانه ملی گفت: تاسیس مرکز سیمرغ، اقدامی لازم بود که باید زودتر اتفاق می‌افتاد زیرا تاسیس این مرکز ظرفیت‌های مغفول‌مانده هنری را فعال‌تر خواهد کرد.

وی افزود: وقتی سازمانی مانند رسانه ملی بخواهد همپای تحولات اجتماعی پیش رود باید با ساخت انواع گونه از مستند و خبر تا داکیودارم (مستند داستانی) و تله تئاتر در اندیشه جذب مخاطب باشد، مرکز سیمرغ عامل مهمی در افزایش ضریب نفوذ در این رابطه است.

مجید اکبر شاهی، رئیس مرکز سیمرغ نیز در این مراسم با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های دوره تحول در رسانه ملی تفکیک نظام تولید از پخش است، بیان کرد: راه‌اندازی این مرکز در کنار سایر مراکز مثل سیمافیلم و صبا سبب افزایش ظرفیت رسانه ملی است.

وی اضافه کرد: از جمله وظایف مرکز سیمرغ افزایش ظرفیت رسانه ملی در ژانرهای مغفول حوزه نمایشی مانند مجموعه‌های سیتکام ( طنز موقعیت) و تله تئاتر است. از دیگر وظایف این مرکز به تولید رساندن ایده‌ها و طرح‌های قرارگاه طراحی رسانه ملی در حوزه غیر‌نمایشی و با فرمت‌های برنامه تلویزیونی، ترکیبی، مستند مسابقه، مستند و ... است. تعامل هم افزا با مجموعه‌های هنری و رسانه‌ای فعال در کشور برای نیل به اهداف فرهنگی و هنری از دیگر وظایف این مرکز است.

در ادامه این مراسم محسن برمهانی، معاون سیما تصریح کرد: مرکز سیمرغ قرار است ظرفیت جدیدی برای صداوسیما ایجاد کند که هم در حوزه نمایشی و هم حوزه غیرنمایشی فعال خواهد بود تا با تولید آثار درست، باکیفیت و بهره از ظرفیت‌های بزرگان، پرواز خوبی در سپهر رسانه‌ای کشور انجام شود.

وی تصریح کرد: لازم است نظام تولید از نظام پخش تفکیک شود و طبق همین سند، مرکز سیمرغ در کنار مراکز سیمافیلم و صبا قرار گیرد تا در کنار دو واحد جدید التاسیس، مدیریت تولید آثار کوتاه و اداره کل دفتر فیلمنامه به این تفکیک کمک کند.

معاون سیما با اشاره به اینکه اکنون عصر جنگ روایت‌هاست ابراز امیدواری کرد و گفت: رسانه ملی در تلاش برای نمایش حقیقت‌هاست. در این راستا مرکز سیمرغ باید بتواند تصویری درست برای مردم در حوزه‌های وسیع‌ ایجاد کند.

در بخش‌ دیگری از این مراسم، حسن خجسته، استاد دانشگاه صداوسیما نیز در سخنانی کوتاه، ایجاد مرکز سیمرغ را فرصتی مناسب برای ایجاد فضای رقابت بین ایده‌ها و کارها دانست.

در این مراسم جمعی از هنرمندان و اهالی رسانه از جمله بهروز افخمی، سعید سلطانی، احمد نجفی، جواد هاشمی، امین زندگانی، بهروز مفید، حسین طاهری، محمود رضوی، محسن علی اکبری، حبیب والی‌نژاد، ابوالفضل صفری، محمدرضا ورزی، مهدی شفیعی، مهران مهام، مجید واشقانی، علیرضا مسعودی، پرویز فلاحی‌پور، نسرین بابایی، جواد قارایی، عباس موزون، اسرافیل علمداری، بهرام ابراهیمی، محمدرضا شفیعی و ... حضور داشتند.

انتهای پیام
captcha