از اعتصاب اسرا و زخمی شدن 30 فلسطینی تا فراخوان تحصن در مسجدالاقصی
کد خبر: 4089596
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱
تحولات فلسطین؛

از اعتصاب اسرا و زخمی شدن 30 فلسطینی تا فراخوان تحصن در مسجدالاقصی

در جریان درگیری‌ها با نیروهای اشغالگر اسرائیل، ده‌ها نفر در روستای ییتا در جنوب نابلس زخمی شدند. از سوی دیگر اسرای اداری فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهند.

به گزارش ایکنا به نقل از  خبرگزاری معا، منابع محلی فلسطینی در پی تیراندازی به نیروهای اشغالگر در  روستای ییتا در کرانه باختری، بیش از 10 گشت نظامی اسرائیلی به این منطقه هجوم بردند و به جستجو و تفتیش پرداختند.

هلال احمر فلسطین از مجروح شدن 30 غیر نظامی از جمله 25 نفر بر اثر پرتاب گاز اشک‌آور توسط نیروهای اسرائیلی، زخمی شدن دو غیر نظامی با گلوله‌های پلاستیکی و زخمی شدن تعدادی دیگر در جریان عملیات تعقیب و گریز با نیروهای اشغالگر صهیونیستی خبر داد.

از سوی دیگر اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی ملاقات خانواده‌های اسرا با فرزندانشان را که قرار بود امروز در زندان‌های حضریم، ریمون و مگیدو برگزار شود، لغو کرد. این امر همزمان با ادامه اعتصاب غذای علنی 30 اسیر اداری در زندان‌های رژیم اشغالگر برای نهمین روز متوالی است. اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی 28 نفر از این افراد را در سلول‌های انفرادی زندانی کرده است.

«باشگاه اسرای فلسطینی» اعلام کرد: اگر مقامات اشغالگر به عملیات بازداشت اداری ادامه دهند، گروه‌های جدیدی در دوره آینده دست به اعتصاب خواهند زد. این باشگاه با بیان اینکه «اداره زندان‌های رژیم اشغالگر تهدید به اعمال مجازات برای اعتصاب‌کنندگان کرده است»، تأکید کرد که این رژیم اسرای معترض را از ملاقات محروم می‌کند، وسایل آنها را می‌گیرد و آنها را منزوی می‌کند. این باشگاه خواستار افزایش حمایت‌های مردمی از اسرای اعتصابی شد. 

فراخوان تحصن سه روزه در مسجدالاقصی

این در حالی است که صدها شهرک‌نشین صهیونیست شب گذشته، با ورود غیرقانونی به صحن‌های مسجد ابراهیمی به بهانه اعیاد یهودی به هتک حرمت این مکان مقدس پرداختند.

شهرک‌نشینان صهیونیست که گروهی از آنها با ادوات موسیقی خود وارد مسجد ابراهیمی شدند، به اجرای موسیقی‌های مختلف پرداختند و عده‌ای با آن می‌رقصیدند. جمع دیگری از شهرک‌نشینان صهیونیست هم مشغول انجام آداب تلمودی بودند.

همزمان با یورش صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی به بهانه آنچه «عید بخشایش» می‌خوانند، فعالان فلسطینی در بیت‌المقدس خواهان اعتکاف سه روزه (از امروز سه‌شنبه تا پنج‌شنبه) در مسجد الاقصی شدند. 

انتهای پیام
captcha