افتتاح سه طرح عمرانی در بقعه امامزاده محمد عابد(ع) کاخک
کد خبر: 4089668
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۹

افتتاح سه طرح عمرانی در بقعه امامزاده محمد عابد(ع) کاخک

همزمان با دهه وقف سه طرح عمرانی در بقعه متبرکه امامزاده محمد عابد(ع) کاخک شهرستان گناباد افتتاح شد.

امامزاده محمد عابد کاخک

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، همزمان با دهه وقف، سه طرح عمرانی با حضور معاون بهره‌وری اقتصادی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، در بقعه متبرکه امامزاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک افتتاح شد.

در آیین افتتاح این طرح‌ها که جمعی از مسئولان، خادمان و زائران این بقعه متبرکه حضور داشتند، رضا نصیری فرماندار گناباد بر لزوم توسعه بقعه امامزاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک تاکید و اظهار کرد: باید با برنامه‌ریزی، همت و تلاش جمعی این بقعه متبرکه به یک قطب فرهنگی و معنوی در جنوب خراسان رضوی تبدیل شود تا از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ و معارف اهل‌بیت(ع) استفاده شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و مذهبی شهرستان گناباد از بقعه متبرکه امامزاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک به عنوان یک ظرفیت مهم مذهبی و فرهنگی این شهرستان یاد کرد و افزود: تردد هزاران نفر از زوار پاکستانی امام رضا(ع) از مسیر محورهای مواصلاتی شهرستان گناباد از جمله ظرفیت‌هایی است که باید در راستای توسعه گردشگری زیارت از آن بهره برد.

نصیری با تاکید بر لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه، گفت: قرار گرفتن شهرستان گناباد در نقطه ورودی خراسان رضوی، از سمت جنوب این استان و تردد مسافران ۱۱ شهرستان استان‌های جنوبی و مرکزی از این مسیر ظرفیت خوبی را پیش روی گردشگری شهرستان قرار داده است.

علی ذوقی، مدیر اجرایی آستان امامزاده سلطان محمد عابد(ع) کاخک نیز در این مراسم گفت: متاسفانه پس از وقوع زلزله سال ۱۳۴۷ در شهر کاخک بخش زیادی از این بقعه متبرکه با بهره‌گیری از مصالح غیرمقاوم بازسازی شد که اکنون بعد از گذشت بیش از ۵۰ سال فرسوده شده است و نیاز به بازسازی و مقاوم‌سازی دارد.

وی با بیان اینکه در همین راستا کار بازسازی بقعه متبرکه به همت خیرین آغاز شده است، اظهار کرد: استحکام‌بخشی، نماکاری و تعویض در و پنجره‌های ضلع شرقی این بقعه متبرکه به ارتفاع ۸.۵ متر و طول ۳۲ متر از جمله طرح‌های افتتاح شده است.

ذوقی بهسازی گلزار شهدا و پارک کودک را از دیگر طرح‌های افتتاح شده در این بقعه متبرکه عنوان و اظهار کرد: برای تکمیل و احداث این سه طرح در مجموع ۲۵ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال هزینه شده که بخش زیادی از آن توسط خیران تامین شده است.

انتهای پیام
captcha