گزارش ایکنا از افتتاحیه رقابت‌ برترین‌های قرآنی مساجد کشور در شیراز
کد خبر: 4089809
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۵

گزارش ایکنا از افتتاحیه رقابت‌ برترین‌های قرآنی مساجد کشور در شیراز

مراسم افتتاحیه مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استان فارس در زیباترین مسجد این استان برگزار شد.

مراسم افتتاحیه مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان»، مسجد نصیرالملک شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، مراسم افتتاحیه مرحله کشوری پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استان فارس و همچنین قرآنیان شامگاه سه‌شنبه، 12 مهرماه در زیباترین مسجد فارس برگزار شد.

مسجد نصیرالملک شیراز به عنوان یک مکان مناسب برای برگزاری افتتاحیه مسابقات کشوری مدهامتان انتخاب شده بود که این گویای نقش مسجد در حوزه توسعه فعالیت‌های قرآنی است چرا که مدهامتان از دل کانون فرهنگی ـ هنری مساجد شکل گرفته و نوجوانان و جوانان را برای مشارکت در عرصه قرآن و انس با معنویت قرآنی گرد هم آورده است.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد حضرت مهدی (عج) فارس به قرائت پیام حضرت آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان به این دوره از مسابقات پرداخت و پس از آن مجتبی میرزایی‌نسب، دبیر اجرایی مسابقات قرآنی مدهامتان توضیحاتی را درباره آن ارائه کرد.

وی تصریح کرد: از بین 15 هزار نفر از شرکت‌کننده مراحل شهرستانی و استانی مسابقات قرآنی مدهامتان، حدود 150 نفر در بخش بانوان و آقایان تا 30 ساله در مرحله کشوری این مسابقات صبح فردا در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در رشته‌های مختلفی به رقابت خواهند پرداخت.

حمید مجیدی مهر، رئیس ستاد عالی مسابقات قرآن کریم کشور نیز در این مراسم به تبیین مفهوم قهرمان قرآنی پرداخت و به شرکت‌کنندگان این مسابقات خبر داد که برگزیدگان پانزدهمین دوره مسابقات مدهامتان سهمیه مستقیم در چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن خواهند داشت.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس هم در این مراسم به قرآن کریم به عنوان مسیری منطبق بر سبک زندگی اسلامی به عنوان یک سبک استوار اشاره کرد و قرآن و تلاوت قرآن برای دختران و پسران ما و انس با قرآن و تفسیر قرآن را موجب عاقبت بخیری دنیا و آخرت دانست و تصریح کرد: قرآن، سبک زیبای زندگی اسلامی را هویدا کرده و همگان را به خود جذب می‌کند.

«مدهامتان» و فرصت حضور جوانان قرآنی

در ادامه این مراسم به سراغ دو تن از شرکت‌کنندگانی که از استان‌های دیگر به شیراز آمده‌اند و در مراسم افتتاحیه مدهامتان در مسجد نصیرالملک شیراز شرکت کردند، رفتیم تا نظر آنان را درباره این مسابقات جویا شویم. فاطمه بازرگان، نفر اول مسابقات مدهامتان در زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: در رشته حفظ کل در مسابقات کشوری مدهامتان به رقابت خواهم پرداخت و در زنجان از طریق تبلیعات استانی خودمان با مدهامتان آشنا شدم و مقام اول کسب کردم.

وی ادامه داد: فرصت حضور در مسابقات کشوری مدهامتان یک برکت برای من است و مهم‌تر از حفظ قرآن، توجه به تفسیر قرآن است و تفسیر قرآن موجب عمل به مفاهیم و تعالیم قرآن می شود و حافظ قرآن باید به دیگران تفسیر قرآن را یاد دهم.

کیانا کتال، شرکت‌کننده در رشته حفظ کل از شهرستان قائم شهر نیز به خبرنگار ایکنا گفت: امسال اولین سال شرکت من در مسابقات مدهامتان است که در شهر زیبای شیراز حضور یافته‌ام.

وی اظهار کرد: پیش از این در مسابقات قرآنی دانش‌آموزی و بسیج شرکت کرده‌ام و با مسابقات مدهامتان از طریق فضای مجازی آشنا شدم و ثبت‌نام کردند و فردا حدود ۱۳ نفر در رشته حفظ کل قرآن کریم به رقابت خواهیم پرداخت.

کتال با دعوت از نسل جوان برای انس با قرآن تاکید کرد: قرآن و قرائت آن به زندگی برکت و رونق می‌دهد و زندگی را نورانی می‌کند لذا جوانان و نوجوانان نباید انس با قرآن را ترک کنند و در کنار حفظ قرآن باید به تفسیر آن هم توجه ویژه داشته باشیم‌.

تجلیل از پیشکسوتان و مروجان قرآن

بنا بر این گزارش، پایان‌بخش این برنامه قرآنی از خانواده شهدای مدافع امنیت، شهید محسن جعفری و شهید علی‌اکبر رنجبر تجلیل شد و همچنین تجلیل از حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان به عنوان پیشکسوت قرآنی که فعالیت‌های مؤسسه‌اش را در سطح بین‌المللی گسترش داده است، تجلیل به عمل آمد.

علاوه بر این‌ها از حجت‌الاسلام علیزاده، امام جماعت مسجد موسی‌بن جعفر(ع) شیراز که 46 سال در عرصه ترویج فعالیت‌های قرآنی فعالیت دارند و حجت‌الاسلام چوگانی، امام جماعت مسجد مهدی‌آباد قصردشت به دلیل اجرای برنامه‌های شاخص قرآنی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha