دومین محفل قرائت قرآن در مسجد الحسین(ع) قاهره
کد خبر: 4090058
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۹
با حضور قراء برجسته مصر برگزار می‌شود؛

دومین محفل قرائت قرآن در مسجد الحسین(ع) قاهره

دومین محفل قرائت قرآن کریم، روز شنبه، 16 مهرماه، با حضور قراء برجسته رادیو قرآن مصر در مسجد امام حسین(ع) شهر قاهره، پایتخت مصر برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع»، این محفل قرائت از ساعت 9:30 به وقت محلی و به روایت «ورش از نافع مدنی»(روش شاطبیه) در مسجد امام حسین(ع) قاهره آغاز خواهد شد.

این محفل قرآنی در راستای طرح وزارت اوقاف مصر برای حضور قاریان بزرگ در مساجد این کشور، گسترش تلاوت‌های قرآنی و احیای نقش تبلیغی مسجد برپا می‌شود و شماری از قراء مورد اعتماد رادیو قرآن مصر در آن حضور دارند.

«عبدالکریم صالح»، رئیس کمیته بازنگری مصحف الازهر، احمد نعینع، شیخ محمود محمد الخشت، شیخ طه النعمانی، شیخ یاشر الشرقاوی، شیخ احمد تمیم المراغی، شیخ محمد فتح الله بیبرس، شیخ یوسف حلاوة، شیخ فتحی عبدالمنعم خلیف، شیخ هانی الحسینی، شیخ احمد عوض ابوفیوض از جمله قراء برجسته حاضر در این محفل هستند.

براساس اعلام وزارت اوقاف مصر، حضور عموم مردم در این برنامه آزاد است و قشرهای مختلف مردم می‌توانند در این محفل قرآنی حضور پیدا کنند.

وزارت اوقاف مصر اخیراً تصمیم گرفته که قاریان برجسته قرآن را به مساجد بیاورد تا قواعد تلفظ و قرائت صحیح آیات قرآن را به جوانان و بزرگسالان بیاموزند به گونه‌ای که آن‌ها را در تدبر در قرآن کمک کند. همچنین برای بانوان نیز دوره‌هایی برای قرائت و حفظ قرآن تدارک دیده شده است.

انتهای پیام
captcha